جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اصول خريد و فروش طلا

شايد كمتر به اين موضوعات با اين صراحت پرداخته شده باشد، اما خريد و فروش طلا نيز داراي اصول و قوانيني است كه اگر از آن‌ها آگاه باشيد، قطعاً موفقيت بيشتري چشم به راه‌تان خواهد بود.

اگر قصد هديه دادن طلا را داريد، خريد سرويس طلا و يا خريد انگشتر طلا  با نگين يا يك نوع از زيور آلات را در نظر داشته باشيد و سعي كنيد حتماً از يك طلا فروشي معتبر كه داراي كالكشن جديد سال جاري است خريداري كنيد.

در اين صورت اجرت پرداختي شما در واقع هزينه طراحي طلا و جواهر است و آنچه به عنوان هديه خريده ايد، جديدترين و در مُد ترين طرح بازار خواهد بود. اين نكته درباره خريد براي مصرف شخصي‌تان نيز صادق است.

اما اگر قصد سرمايه گذاري در طلا را داريد، به نكاتي كه پيش از اين در مقاله به آن‌ها اشاره كرديم، توجه داشته باشيد.

خريد طلا معامله‌اي همواره پر سود است و حتي به عنوان هديه‌اي شناخته مي‌شود كه هرگز از ارزش آن كاسته نخواهد شد.

بهتر است كه به قطعات طلا و جواهر به چشم حفظ ارزش دارايي نگاه كنيد و با خريد زيورآلات طلا دارايي با ارزشي رو به افزايش خريداري نماييد.

در اين ميان نكات اصول ديگري نيز وجود دارد كه بايد درباره آن‌ها اطلاعات كسب كنيد.

به عنوان مثال از آنجايي كه خريد و فروش طلاي 18 عيار در بازار ايران رواج بيشتري دارد، بنابراين اين عيار طلايي است كه هنگام فروش كمتر شما را اذيت خواهد نمود.

امروزه شركت‌هاي توليد و طراحي طلا و جواهرات بعضاً رو به توليد طلاهايي با عيار پايين‌تر آورده‌اند كه اين امر با توجه به صداقت آن‌ها و اعلام آن هنگام عرضه و همچنين به دليل گران شدن طلا در چند سال اخير، امري صحيح و قانوني و منطقي به شمار مي‌رود.

با اين حال اما همين امر ممكن است هنگام فروش طلا كمي شما را به دردسر بياندازد؛ چرا كه تنها انواع سكه و قطعه طلاهاي 17 و 18 عيار همواره بدون دردسر به فروش مي‌روند.

منبع : طلا فروشي آنلاين آزادي

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :