جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تعرفه ترميم دندان

هزينه ترميم دندان بيمار بر اساس نوع درمان و ميزان پوسيدگي متفاوت است و هر چه بيمار براي درمان عجله بيشتري داشته باشد هزينه ترميم دندان كمتري پرداخت مي كند. اما به جز نوع درمان مورد نياز براي ترميم دندان عوامل ديگري مانند كيفيت مواد مصرفي در زمان ترميم، ميزان پوسيدگي در دندان، مهارت و شهرت دندانپزشك و كلينيك كه به آن مراجعه مي كنيد در هزينه ترميم بي تاثير نيستند. اما مهمترين عامل تعيين كننده قيمت ترميم درمان نوع درماني است كه براي دندان خود انتخاب مي كنيد.

هزينه ترميم دندان شكسته

هزينه ترميم دندان شكسته جلو نسبت به ميزان شكستگي و درمان مورد نظر شما متفاوت است. اگر دندان به صورت مختصر شكسته باشد پزشك با كمي ماده كامپوزيت آن را ترميم مي كند. اما اگر شكستگي عميق باشد و ريشه دندان را تحت تاثير قرار داده باشد هزينه آن طبق تعرفه دندانپزشكي 98 براي عصب كشي و پر كردن آن محاسبه خواهد شد.

هزينه ترميم دندان پوسيده

ترميم دندان پوسيده جلو و عقب تفاوت زيادي با هم دارند و به همين دليل تفاوت قيمت واضحي در آنها ديده مي شود. براي از بين بردن پوسيدگي در هر دوي آنها پزشك ابتدا با عكسبرداري ميزان پوسيدگي دندان را تخمين زده و سپس شروع به برداشتن پوسيدگي ها از روي دندان مي كند. در ادامه در صورت نياز بايد دندان جلو و عقب عصب كشي شود كه هزينه عصب كشي دندان به صورت جداگانه و با توجه به تعداد كانال دندان محاسبه مي گردد اما براي ترميم و پر كردن دندان نيز بايد بسته به نوع انتخاب مواد ترميمي هزينه متفاوتي پرداخت كنيد.

بيشتر بخوانيد :

پر كردن با آمالگام نقره

اين ماده بهترين انتخاب براي پر كردن دندان عقبي مي باشد چرا كه ماندگاري بالايي دارد و استقامت مناسبي در برابر فشار وارده شده از جانب فك دارد. آمالگام نقره، نقره اي رنگ است و از جهت زيبايي چندان مورد پسند بيمار نيست. از اين جهت بسته به ميزان پوسيدگي پزشك دندان را با روكش و يا كامپوزيت زيبا مي نمايد.

پر كردن دندان با كامپوزيت

دندان هاي جلويي از نظر زيبايي ظاهر اهميت بسيار زيادي دارند. در صورت پوسيدگي و بعد از عصب كشي دندان جلو براي ترميم آن حتما از مواد سفيد رنگ كامپوزيت استفاده مي شود. قيمت پركردن دندان با مواد سفيد كامپوزيت نسبت به آمالگام متفاوت است و ماندگاري آن نيز نسبتا كمتر است. در صورت پر كردن دندان و ترميم آن با كامپوزيت نبايد بيش از حد به دندان فشار بياوريد.

استفاده از روكش دندان براي ترميم

اگر پوسيدگي وسيع بود و ميناي دندان به صورت كامل از بين رفته بود بعد از عصب كشي پزشك بايد به جاي كامپوزيت از روكش دندان استفاده نمايد چرا كه مقاومت بهتري دارد. پزشك براي تثبيت روكش در ريشه قالب گيري نموده و براي ساختن به لابراتوار ارسال مي كند. با نصب اين پروتز به ريشه مي توان روكش را روي آن فيكس نمود.

استفاده از لمينت براي ترميم دندان

در صورتي كه تعداد زيادي از دندان هاي جلويي شما آسيب ديده و پوسيده شده اند پزشك مي تواند براي ترميم آنها از لمينت استفاده كند. بعد از از بين بردن پوسيدگي ها از دندان ها قالب گيري شده و براي ساخت به لابراتوار ارسال مي شود. هزينه لمينت دندان گرانقيمت ترين نوع ترميم دندان است كه ماندگاري بالاي آن، قيمت بالا آن را توجيه پذير مي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :