جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا ايمپلنت دندان درد دارد

سوالي كه برخي در ذهن دارند اين است كه آيا ايمپلنت دندان درد دارد و بيمار بايستي درد زيادي را تحمل نمايد. در پاسخ بايستي گفت درمان ايمپلنت دندان، درماني بدون درد بوده و بيمار مي تواند اين درمان را همانند ساير روشهاي دندانپزشكي انجام دهد.

در زمان كاشت دندان، درمان با بي حسي موضعي در لثه انجام مي شود و مدت زمان درمان نيز بلند نبوده و صرفا در زمان كمتر از يك ساعت انجام مي شود. درد ايمپلنت كردن از كشيدن دندان هم كمتر است و براحتي كاشت صورت مي گيرد. بنابراين در پاسخ به سوال آيا ايمپلنت درد دارد، بايستي گفت خير درد چنداني ندارد. بخصوص با روش هاي نويني نظير ايمپلنت بدون درد و خونريزي كه به ايمپلنت پانچي موسوم است.

پس از كاشت دندان، ممكن است در مدت زمان كوتاهي پس از كاشت درد مختصري ايجاد شود كه با مصرف مسكن ها اين درد ها موقتي بوده و جاي هيچ گونه ناراحتي و نگراني نيست.

در تعيين مدت زمان كافي براي كاشت دندان فاكتورهاي مختلفي بازي مي كنند. يكي از آنها تعداد ايمپلنت هاي لازم براي فرد متقاضي است. البته توجه به شرايط فيزيكي و عدم وجود بيماري هاي جانبي موثر در درمان ايمپلنت نظير پوكي استخوان و بيماري هاي قلبي و ... نيز در درمان در نظر گرفته مي شود.

در ايجاد ايمپلنت مي توان بلافاصله پس از كشيدن دندان كاشت را انجام داد كه در صورتي ميسر است كه استخوان كافي در فك وجود داشته باشد كه اين مورد با نظر دندانپزشك انجام مي شود. بكارگيري روش هاي جراحي جديد و استفاده اصولي و صحيح از آنها در كاهش دندان درد بيمار بسيار تاثير دارد.

بيشتر بخوانيد : سفيد كردن دندان ها

آيا ايمپلنت درد دارد و راه هايي براي كاهش آن وجود دارد؟

وجود التهاب ها و دردهاي موقتي پس از كاشت دندان جاي نگراني نداشته و معمولا با گذر زمان برطرف مي شوند. جهت كاهش درد مي توان از مصرف مسكن هاي تجويزي كه دندانپزشك تجويز نموده است، استفاده كرد. استفاده از كيسه پلاستيكي حاوي يخ و قرار دادن روي صورت و در ناحيه ايمپلنت شده نيز در تسكين درد بيمار بسيار موثر است. تورم ايجاد شده در ناحيه ايمپلنت نيز طبيعي است و بمرور زمان از بين مي رود. يكي از عوارضي كه پس از كاشت ايمپلنت در موارد نادر گزارش مي شود، عفونت ايمپلنت است كه با رجوع به دندانپزشك و تجويز آنتي بيوتيك قابل درمان است.

بنابراين در پاسخي كلي به سوال آيا ايمپلنت درد دارد مي گوييم درد چنداني وجود ندارد و رعايت بهداشت و عدم مصرف دخانيات بخصوص در به موفقيت رسيدن درمان بسيار موثر است. پس از ايمپلنت دندان ممكن است مقداري موضع خونريزي داشته باشد كه جاي نگراني نيست و بمرور زمان از بين مي رود. ايمپلنت درمان مناسب براي بي دنداني است كه هم نقش ترميمي دارد و هم در زيبايي بسيار موثر است كه اين امر باعث رجوع بسياري نزد دندانپزشك زيبايي جهت اين درمان شده است.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :