جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلاي دست دوم

طلا و جواهر جزء اكسسوري‌هايي هستند كه به وسيله آنها مي‌توانيد ظاهر خود را صيقل دهيد. اما اغلب اوقات، قيمت يك گردنبند از قيمت تمام وسايل داخل كمد شما بيشتر شود. در اين مواقع تصميم گيري براي خريد طلا و جواهر سخت مي‌شود و حتي برخي از خريد منصرف مي‌شوند.

دنياي طلا و جواهر دنيايي است كه هيچ كس نمي‌تواند در برابر آن مقاومت كند. طرح‌ها و مدل‌هايي زيبا و مد روز هر روز در ويترين و وب‌سايت‌ها ديده مي‌شود كه ممكن است برخي از آنها قيمت‌هاي غيرقابل دسترسي داشته باشند و به اصطلاح خريد آنها براي قشر خاصي غيرممكن باشد.

اما خبر خوش اين است كه مي‌توان با خريد طلا دست دوم و كم اجرت، طلا دار شويد و هزينه‌اي بسيار كمتر از هزينه روز طلا و جواهر پرداخت كنيد. خريد طلا و جواهر دست دوم راهي آسان و مقرون به صرفه براي طلا دار شدن است. بسياري براي سرمايه گذاري نيز سراغ خريد طلاي دست دوم مي‌آيند كه با توجه به اينكه اجرت ساخت در آنها بسيار كم است، مي‌توان آن را سرمايه گذاري بسيار خوبي دانست.

طلاهاي تقلبي به جاي طلاي دست دوم

امروزه آنقدر در ساخت زيورآلات بدل پيشرفت كرده‌‌‌‌‌اند كه واقعاً تشخيص برخي از زيورآلات بدل با طلا را فقط بايد به دستگاه‌هاي مخصوص يا سنگ محك سپرد. ممكن است به بهانه آنكه فاكتور طلا گم شده است يا اينكه سال‌ها پيش طلا را خريداري كرده‌‌‌‌‌ايم و در حال حاضر هيچ نشاني از آن مغازه طلافروشيي نداريم؛ طلاهاي تقلبي را با نام طلاي دست دوم و كم اجرت به شما بيندازند. البته توجه كنيد كه بسياري از افراد هستند براي قطعه طلاي تقلبي، فاكتور طلا جعل مي‌كنند؛ به همين منظور هر طلاي دست دومي كه فاكتور داشت دليلي ندارد كه اصل و با كيفيت باشد

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

وجود نقص در طلاي دست دوم

زيورآلاتي كه داراي قفل هستند، مثل دستبند، پابند، گردنبند و گوشواره؛ بسيار حساسند چرا كه در صورت خرابي و يا محكم نبودن قفل به راحتي گم مي‌شوند. همين موضوع دليلي است كه نمي‌توان به راحتي از آن گذشت و بهتر است از خير طلاي دست دومي كه خراب شده و اصطلاحاً پيچ و مهره‌هايش شل شده و چندان قابل استفاده نيست، بگذريم چون احتمال گم شدن و از دست رفتن چنين طلايي زياد است. در اينجاست كه مي‌گويند خريد يك طلاي نو و با كيفيت بهتر از خريد يك طلاي بدون كارمزد زوار در رفته است.

فاكتورهاي غير معتبر طلاي دست دوم

ديگر آن دوران گذشت كه عيار طلاها را با دندان مي‌سنجيدند؛ حال نه دندان‌ها مانند سابق است و نه طلاها! امروزه اعتبار طلا به طلافروش است و كاغذي كه به عنوان فاكتور به دستمان مي‌دهند. فاكتوري كه قرار است هم ضمانتي براي طلايمان باشد و هم امنيتي براي سرمايه‌گذاريمان. اما واي به حال روزي كه متوجه شويم آنچه در اين فاكتورها نوشته‌‌‌‌‌اند با طلايي كه خريداري كرده‌‌‌‌‌ايم مطابقت ندارد و تكه كاغذي بي‌ربط است! آن‎‎وقت است كه كارمان درآمده، در پله‌هاي دادگاه‌ها سرگردان مي‌شويم تا شايد بتوانيم اندكي از پول خود را كه صرف خريد يك طلاي دست دوم با يك فاكتور قلابي كرده‌ايم را زنده كنيم. اين نكته را در خريد و فروش طلاي دست دوم بسيار جدي بگيريد، اگر طلاي دست دومي بخريد كه فاكتور معتبري نداشته باشد و يا فاكتور آن به اسم صاحب قبلي طلا باشد؛ در صورت وجود مشكل مثل پس بودن عيار طلا، اتحاديه طلا و جواهر در مقابل شكايت شما هيچ گونه مسئوليتي ندارد و هيچ كاري از دستشان بر نمي‌آيد و بايد قيد پول خود را بزنيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۸:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :