جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اگر طلايي كه خريداري كرده‌ايم تقلبي بود چه كنيم؟

حتما تا به حال برايتان پيش آمده كه اقدام به خريد طلا كنيد. حال اين طلا مي‌تواند صرفا جنبه‌ي زيورآلات داشته باشد و يا براي اهداف ديگري مانند سرمايه‌گذاري يا حتي پس‌انداز خريداري شود. همانطور كه مي‌دانيد قيمت طلا در ايران هر روز نرخ جديدي دارد و همين افزايش قيمت‌ها بسياري را تشويق به خريد طلا مي‌كند.

بيشتر بخوانيد :

پيش از هرچيزي دقت كنيد كه طلا را حتما از واحد‌هايي كه زير نظر اتحاديه طلا و جواهر هستند و پروانه كسب دارند، خريداري كنيد تا اگر خلافي صورت گرفت از سوي اتحاديه قابل پيگيري باشد. هر طلافروشي با صدور فاكتور براي محصول طلا، درواقع طلايي كه شما خريداري كرده‌ايد را تضمين كرده است و در قبال اصل يا تقلبي بودن آن مسئول است. در اين فاكتور فروش قيد مي‌شود كه طلا ۱۸ عيار است و مارك سازنده نيز مشخص است كه هويت فروشنده را نشان مي‌دهد.

پس لازم است هميشه مواظب فاكتور خريد طلا خود باشيد تا در صورت بروز مشكل بتوانيد پيگيري كنيد. از طرفي بدون فاكتور خريد قادر به فروش طلاي خود نيز نخواهيد بود. زيرا امكان اثبات اينكه خودتان صاحب طلا هستيد وجود ندارد و هيچ طلافروشي نمي‌تواند آن را از شما خريداري كند. مگر در شرايطي كه طلافروش شما را بشناسد.

اگر فاكتور طلاي خود را گم كرديد، بلافاصله به واحدي كه طلا را از آن خريداري كرده‌ايد مراجعه كنيد. با دادن تاريخ دقيق خريد طلا، فروشنده مي‌تواند پس از تاييد خريد يك فاكتور المثني براي شما صادر كند. دقت كنيد كه تاريخ دقيق خريد طلا را بايد الزما به خاطر داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد : طلا فروشي اينترنتي آزادي

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۱۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :