جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بريج يا كاشت ايمپلنت

كدام روش جايگزيني دندان براي تك دندان از دست رفته بهتر است ؟ بريج يا كاشت ايمپلنت ؟

بهتر است مقايسه اي بين ايمپلنت و بريج انجام دهيم تا بدانيم كدام طرح درمان مناسب جايگزيني تك دندان كشيده شده ميباشد .

در درمان بريج دو دندان كناري تك دندان كشيده شده كه حتي ممكن است سالم هم باشند تراشيده شده پس آسيب ميبينند.

در بريج نيرويي كه قرار است به دندان جايگزين شده ي تك دندان كشيده شده وارد شود به دو دندان كناري وارد ميشود كه به دليل تحمل نيروي بيشتر طول عمر دندان هاي كناري كم ميشود .

مهم ترين عامل كه اهميت جايگزيني دندان از دست رفته با ايمپلنت به جاي بريج دنداني را به خوبي نشان ميدهد اين است كه استخوان ناحيه اي كه دندان خارج شده از نه ماه بعد از خارج شدن دندان شروع ميكند به تحليل رفتن.

در درمان ايمپلنت ما موضوع تحليل استخوان فك را نداريم به محض كاشت ايمپلنت به جاي دندان خارج شده از فك استخوان فك حفظ ميشود كه موضوع خيلي مهمي است .

امروزه در دندانپزشكي استخوان فك مهم تر از دندان است زيرا اگر دندان نداشته باشيم ولي استخوان فك مناسبي داشته باشيم ميتوان جاي خالي دندان را به راحتي با ايمپلنت جايگزين كنيم .

نكته بعدي در درمان ايمپلنت اين است كه ايمپلنت جايگزين ريشه دندان كشيده شده يا از دست رفته ميشود يعني دندان را از نو داريم .

پس قطعا درمان ايمپلنت نسبت به بريج ارجحيت دارد .

بيشتر بخوانيد : سفيد كردن دندان ها

حال سوالي كه بعد از يافتن اينكه ايمپلنت بهترين جايگزين براي دندان كشيده شده مي باشد اين است كه كاشت ايمپلنت نياز به جراحي دارد و جراحي ايمپلنت درد دارد يا اينكه درمان ايمپلنت زمانبر مي باشد و هزينه ايمپلنت دندان نسبت به ساير روش هاي جايگزيني دندان كشيده شده بيشتر است . اين مسائل مربوط به درمان ايمپلنت را چه كنيم ؟

ايمپلنت امروزه ساده ترين درمان دندانپزشكي است . متخصص ايمپلنت در كمتر از 5 دقيقه يك واحد ايمپلنت را از ابتدا كه لثه را برش دهد تا انتها كه بخيه كند در استخوان فك بيمار قرار ميدهد بدون كوچكترين درد و خونريزي .

در مورد هزينه ايمپلنت نيز بايد گفت كه هزينه درمان ايمپلنت در طول درمان ايمپلنت قابل پرداخت ميباشد . كه اين هزينه در مقايسه با فوايد ايمپلنت معقولانه به نظر ميرسد .

پس ميتوان يك تك دندان از دست رفته را با ايمپلنت در 5 دقيقه جايگزين نمود .

اما براي جايگزين كردن دو دندان كشيده شده يا سه دندان كشيده شده چه طرح درماني بر پايه ي ايمپلنت پيشنهاد ميشود ؟

آيا در دو دندان كشيده شده ميتوان از يك پايه ايمپلنت و دو روكش استفاده كرد ؟ يا در جايگزيني سه دندان از دست رفته ارزان ترين طرح درمان ايمپلنت چيست ؟

براي دو دندان كشيده شده نميتوان از يك پايه ايمپلنت و دو روكش استفاده كرد و بايد به جاي هر دندان يك فيكسچر ايمپلنت در استخوان فك قرار داده شود .

در جايگزيني سه دندان كشيده شده ميتوان از دو پايه ايمپلنت به همراه سه روكش ايمپلنت استفاده كرد تا در هزينه ايمپلنت و طرح درمان صرفه جويي شود .

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :