جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سن و موارد انجام ارتودنسي

اين روش درماني فقط مختص دوره‌ي جواني و نوجواني نيست و افراد بزرگسال نيز مي‌توانند از اين روش استفاده كنند. دندان‌ها در بعضي افراد در زاويه مناسب رشد نمي‌كند و يا ممكن است فاصله دندان‌ها از هم كم يا زياد باشد. در بعضي موارد هم ممكن است بر اثر تصادف يا افتادن زودهنگام دندان‌هاي شيري يا دائمي اين مشكل در دندان‌ها به‌وجود بيايد كه با ارتودنسي دندان قابل درمان است.

اين روش درماني در زماني كه ساختارهاي صورت در حال رشد هستند بهتر و راحت‌تر انجام مي‌گيرد كه اين سن در دختر ها به قبل از ۱۳ سالگي و در پسر ها به قبل از ۱۵ سالگي برمي‌گردد.

ا اين وجود، شما مي‌توانيد در هر سن و تا وقتي كه به زيبايي خود اهميت مي‌دهيد از اين روش درماني استفاده كنيد. دوره درماني ارتودنسي دندان  به نوع درمان و سن بيمار بستگي دارد، ولي معمولا يك سال تا دو سال و نيم به طول مي انجامد. البته ما در مركز تخصصي دندانپزشكي زيبايي دكتر درويش پور با ارتودنسي سريع و كوتاه‌مدت در عرض ۲ماه هم به نتيجه مورد نظر خود رسيده ايم.

انواع ارتودنسي

اين درمان به يكي از دو صورت ثابت و متحرك انجام مي‌گيرد:

در ارتودنسي متحرك از فك بالا و پايين بيمار قالب گرفته و پلاك بالا و پايين ساخته مي‌شود. از مزيت‌هاي اين روش اين است كه مي‌توان هنگام غذا خوردن و مسواك زدن آن را از دهان خارج كرده و سپس دوباره آن را سر جايش قرار داد. اين روش بيشتر براي افراد كم سن و سال مورد استفاده قرار مي‌گيرد، چرا كه علاوه بر مشكلات دنداني مي‌تواند مشكلات فكي را نيز برطرف كند.

در ارتودنسي ثابت اجزاي كوچكي به نام براكت روي سطح دندان چسبانده مي‌شود و توسط سيم‌ها و كش‌هاي مخصوص، دندان‌ها به سمت مورد نظر هدايت مي‌شود. در اين روش بيمار نمي‌تواند هرموقع كه خواست آن را از دهان خود خارج كند. افرادي كه از اين روش درماني استفاده مي‌كنند بايد به بهداشت دهان و دندان خود توجه بيشتري داشته باشند زيرا دندان‌ها زير براكت‌ها و سيم‌ها مستعد پوسيدگي مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۷:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :