جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خدمات دندانپزشكي كودكان از چه زماني مورد احتياج است؟

دندانپزشكي كودكان شامل دانش و اعمالي مي باشد كه به معالجه و پيشگيري از بيماريهاي دهان و دندان در محدوده سني ۳ تا ۱۲ ساله مي پردازد . آشنايي با بهداشت دهان و دندان و استفاده از روشهاي بهداشتي از زمان رويش اولين دندان شيري كودك يعني از حدود ۶ ماهگي به بعد كودك، براي والدين اهميت زيادي دارد. همچنين نگهداري از دندان هاي شيري و آگاهي از زمان رويش و افتادن دندان هاي شيري و دندان دائمي كمك فراواني به سهيم كردن والدين در حفظ و نگهداري دندان هاي شيري كودك خواهد داشت . امكان اولين ويزيت دندانپزشكي پس از رويش اولين دندان هاي شيري كودك، يعني در سن يك سالگي امكان پذير مي باشد. آگاهي اولياي كودك در حذف عادت هايي همچون مكيدن انگشت، خوردن پستانك، جويدن ناخن و تنفس از راه دهان به مدت طولاني، در تشويق كودكان مؤثر است.

به جاي اينكه وقت خود را با حضور در مطب جهت رزرو نوبت از دست دهيد، تنها با پر كردن اين فرم نوبت خود را در سريع ترين زمان ممكن رزرو نمائيد. با رزرو آنلاين نوبت از مشاوره و ويزيت رايگان بهره مند شويد.

عصب كشي دندان شيري كودكان

عصب‌كشي دندان يك روش درمان موثر و بي‌خطر براي متوقف كردن انواع مختلف درد دندان و حفظ دندان‌هاي آسيب‌ديده به خاطر پوسيدگي يا ساير مشكلات احتمالي مانند آن مي باشد. ما قبلا درباره اين فرآيند، مطلبي تحت عنوان عصب كشي دندان منتشر كرده ايم كه مي توانيد با مراجعه به اين مطلب از مراحل و سوالاتي كه راجع به عصب كشي دندان داريد، مطلع شويد.

چنانچه پوسيدگي دندان كودك عميق باشد، ولي آبسه اي ايجاد نشود عصب كشي دندان شيري با خارج كردن پالپ و ترميم آن (عمل پالپوتومي) صورت مي پذيرد. ترميم دندان هاي شيري و ماندگاري آن حتي براي چند سال به جويدن و هضم غذا و رشد كودك و تكامل عضلاني و فكي صورت كودك كمك شاياني مي كند.

روش هاي ديگر درمان به جاي عصب كشي براي كودكان

با توجه به اين كه عصب‌كشي دندان معمولاً براي كودكان اندكي درد آور است، وجود نگراني براي والدين در هنگام استفاده از اين درمان براي كودك خود مسئله‌اي كاملاً طبيعي است. در ابتدا لازم است كه والدين نبايد احساس نگراني و تشويش خود را به كودك خود منتقل نمايند. در صورتي كه مايل به انجام عصب كشي دندان كودك خود نمي باشيد مي توانيد از روش هاي ديگري همچون جراحي پالپ و يا كشيدن دندان يكي را بر گزينيد كه يكي ديگر از خدمات دندانپزشكي كودكان به حساب مي آيد. لازم به يادآوري است كه در صورتي كه كودك خود دندان خود را از دست داده باشد مي توانيد ايمپلنت دندان  نيز استفاده نماييد.

فلورايد تراپي دندان هاي كودكان

استفاده كردن از فلورايد در كنترل و پيشگيري از پوسيدگي دندان ها اللخصوص در سطوح بين دنداني نقش مهمي دارد. عمل فلورايد تراپي يعني كاربرد موضعي فلورايد به صورت دوره اي براي دندان هاي كودكان، به منظور افزايش مقاومت دندان ها در برابر پوسيده شدن مي باشد. در روش فلورايدتراپي دندانپزشك ابتدا دندان ها را با برس و خمير مخصوص تميز مي نمايد و سپس فلورايد بصورت ژل يا وارنيش روي دندان ها قرار داده مي شود. بعد از آنكه ژل بر روي دندان ماليده شد، كودك بايد چند بار آب دهان خود را خالي كند ولي دهان نبايد شسته شود و تا نيم ساعت بعد هم كودك نمي تواند چيزي بخورد يا بياشامد.

منبع : تاج دنتال


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۲:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :