جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي با براكت فلزي و سراميكي چه تفاوتي دارد؟

ارتودنسي با براكت فلزي چيست؟

براكت هاي فلزي هنوز هم يكي از رايج ترين و موثرترين روش هاي ارتودنسي مي باشند؛ اين روش با استفاده از يك سري براكت هاي استيل ضد زنگ ، سيم هاي فلزي نازك و نوارهاي ظريف يا با رنگ روشن ، به صاف كردن دندان ها و اصلاح به هم ريختگي دندان ها كمك مي كنند.

براكت هاي فلزي حدود ۱۰۰ سال است كه مورد استفاده قرار مي گيرند ، اما در طول زمان تكامل يافته اند تا كوچكتر و مؤثرتر باشند. ماهيت محكم اين درمان ارتودنسي ثابت به معناي اين است كه آنها مي توانند حركات پيچيده تري براي دندان ها انجام دهند و در بسياري از موارد انتخاب بهتري هستند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

براكت سراميكي چيست؟

همانطور كه از نام اين محصول پيداست ، براكت سراميكي همانند براكت فلزي مي باشد، به جز اينكه از مواد چيني دندانپزشكي به جاي استيل ساخته شده اند. به واسطه رنگ شفاف اين براكت ظاهر آنها تقريباً نامرئي است و معمولاً به عنوان براكت شفاف شناخته مي شود و يك انتخاب محبوب در بين بزرگسالان مي باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

براكت سراميكي و فلزي يك روش را براي درمان انجام ميدهند ، در واقع به همان روش عمل مي كنند ، اگرچه زمان درمان به دليل اصطكاك اضافي در سيستم ممكن است طولاني تر باشد. با اين حال ، آنها قادر به درمان همان نوع ناصافي هاي پيچيده هستند و به اصلاح به هم ريختگي دندان ها كمك مي كنند.

ارتودنسي با براكت فلزي و سراميكي

ارتودنسي سراميكي به ويژه در بين بزرگسالاني كه به دنبال گزينه درماني با ديد كمتري نسبت به براكت سنتي هستند ، بسيار مورد توجه قرار مي گيرند؛ استفاده از محصولات شفاف يا رنگ دندان در وسايل و لوازم ارتودنسي باعث افزايش تمايل بزرگسالان به شروع درمان ارتودنسي مي باشد، علاوه بر اين ، اگر حساسيت به فلز داريد ، ممكن است براكت سراميكي گزينه بهتري باشد.

آيا هزينه براكت فلزي همانند براكت سراميكي است؟

به دليل متغير بودن قيمت مواد ، براكت هاي سراميكي معمولاً هزينه بيشتري نسبت به همتاي فلزي خود دارند. با اين حال ، تفاوت بين دو گزينه درماني ممكن است معني دار نباشد. بسته به ميزان درمان مورد نياز ، ممكن است در هر مكاني بين ۶ ماه تا دو سال باشد. مدت زمان معالجه شما براساس پيچيدگي مورد و نه نوع دستگاه مورد استفاده تصميم گرفته مي شود.

ارتودنسي با براكت فلزي و سراميكي به هيچ وجه تنها گزينه هاي درماني در دسترس نيستند ، اما براي تصميم گيري آگاهانه در مورد اينكه به بهترين وجه نياز و بودجه شما را برآورده مي كند ، بهتر است با يك متخصص ارتودنسي قرار ملاقات داشته باشيد.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۸:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :