جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

موقع خريد طلا دقت كنيد/ تغيير در قانون ماليات بر ارزش افزوده

طبق قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده از اين پس ۹ درصد ماليات خريد طلا، فقط به سود و اجرت تعلق مي‌گيرد و اصل قيمت طلا از اين ماليات معاف است.

از اين پس در صورت خريد طلا بايد دقت كرد كه ۹ درصد ماليات را روي قيمت اصلي طلا حساب نكنند و تنها سود و اجرت طلافروش شامل ماليات مي‌شود

بيش از يك سال است كه لايحه حذف ماليات بر ارزش افزوده طلا تصويب شده است و قرار بود اين مصوبه در سال ۹۹ اجرا شود. فعالان بازار طلا معتقد بودند ماليات بر ارزش افزوده طلا هزينه سنگيني به قيمت نهايي مصنوعات و زيورآلات طلا تحميل مي‌كند و همين موضوع انگيزه خريد طلاي دست دوم را تقويت كرده و سازندگان زيورآلات طلا را با مشكل مواجه كرده است.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

اما از ۱۲ تير ماه امسال دريافت ماليات از اصل طلا حذف شده و اين اتفاق مهمي براي بازار طلا محسوب مي‌شود.

محمدجواد حيدري، يك توليدكننده طلا در گفتگويي راديويي گفته است: بر اساس قانون جديد ماليات بر ارزش‌افزوده كه ۱۲ تير ماه امسال به دولت ابلاغ شد، ماليات بر ارزش افزوده تنها از سود و اجرت كالا دريافت مي‌شود و ماليات‌ستاني از اصل طلا منتفي است.

گلدنيوز نيز با استناد به همين گفته‌ها نوشته است: طبق اين مصوبه، مردم از اين پس خواهند توانست طلاي ساخته شده و زيورآلات را نيز به عنوان كالاي سرمايه‌اي خريداري كنند و در واقع ضمن كمك به چرخه توليد، نيازي به خريد طلاي آب شده و سكه غيربانكي نيست.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :