جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي براي كودكان و نوجوانان

ارتودنسي متحرك  نامرئي براي كودكان و نوجوانان : بريس ارتودنسي نامرئي به طور سفارشي از مواد پلاستيك شفاف براي مرتب كردن دندان‌هاي نوجوانان و بزرگسالان تهيه مي‌شود. چون در ساخت بريس‌هاي ارتودنسي نامرئي از پلاستيك شفاف استفاده مي‌شود، اين بريس‌ها جلب توجه نمي‌كند و اكثر اطرفيان حتي متوجه نمي‌شوند كه فرزندتان تحت درمان ارتودنسي است.

متخصص ارتودنسي دندان توصيه مي‌كند وضعيت دندان‌هاي كودكان و مرتب بودن آنها در سنين پايين بررسي شود، چون مشكلات ارتودنسي را مي‌توان پيش از درآمدن دندان‌هاي دائمي تشخيص داد.

چنانچه مشكلات مربوط به نامرتب بودن دندان‌ها در اين مرحله تشخيص داده شود، معمولاً مي‌توان آنها را پيش از آن كه آسيب دائمي به سلامت دهان و دندان‌هاي كودك بزنند، با موفقيت درمان كرد.

متخصصين ارتودنسي درمان با ارتودنسي نامرئي را به نوجواناني ارائه مي‌دهند كه تمايل دارند دندان‌هاي خود را بدون جلب توجه همكلاسي‌هاي خود رديف و مرتب كنند، اما ارتودنسي نامرئي را براي كودكان پيشنهاد نمي‌دهند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

مزاياي ارتودنسي نامرئي براي كودكان و نوجوانان

ارتودنسي نامرئي در مقايسه با بريس‌هاي فلزي از مزاياي متعددي برخوردار است كه مهم‌ترين آنها عبارت است از:

نامرئي و متحرك بودن پلاك‌ها اين اجازه را به نوجوانان مي‌دهد تا هنگام غذا خوردن راحت باشند.

حذف مشكل شكستن براكت يا آزاردهنده بودن سيم‌ها

از آنجايي كه پلاك‌هاي ارتودنسي نامرئي متحرك است، مي‌توان آنها را هنگام مسواك زدن از دهان خارج كرد. به اين ترتيب بهداشت دهان و دندان بهتر رعايت مي‌شود.

اين پلاك‌ها راحت هستند و چون سيمي در ساخت آنها به كار برده نشده است، سايش ايجاد نمي‌كنند.

چون از سيم و فلز استفاده نمي‌شود، زمان حضور بيمار در مطب براي تنظيم پلاك كاهش مي‌يابد.

دندان پيش از درمان با دوربين‌ سه‌بعدي اسكن مي‌شود. به اين ترتيب نيازي به قالب‌گيري قديمي با گچ نيست و مدل تهيه شده دقت بسيار بالاتري دارد.

ارتودنسي نامرئي اين اجازه را به بيمار مي‌دهد تا طرح درماني خود و وضعيت نهايي دندان‌ها را پيش از شروع درمان به صورت مجازي ببيند.

ارتودنسي نامرئي اين اجازه را به نوجوانان علاقه‌مند به ورزش‌هاي پربرخورد مي‌دهد تا بدون نگراني از بريده شدن دهان با براكت‌هاي تيز همچنان بريس را در دهان داشته باشند. به علاوه اگر استفاده از محافظ دهان لازم باشد، به سادگي مي‌توان پلاك را از دهان خارج و محافظ را جايگزين آن كرد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :