جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك براي كودكان

ارتودنسي متحرك كودكان يكي ديگر از روشهاي درمان براي اصلاح ناهنجاري هاي مربوط به دندان ها و فك است .كودكان مي توانند با استفاده از ارتودنسي كودكان  تمام مشكلات مربوط به فك ،جلو بودن دندان ها و.. را برطرف كند . ارتودنسي دندان در هر سني انجام مي شوند،اما ارتودنسي در سن پايين از مزاياي بالايي بر خوردار است،دكتر جوانمرد دندانپزشك اطفال به همين دليل به والدين توصيه مي كنند كه در صورت وجود اختلالاتي كه تنها با استفاده از ارتودنسي دندان برطرف مي شود ،هر چه زودتر اقدامات درماني را لحاظ كنند ،تا در كوتاهترين زمان و با صرف هزينه كمتر لبخندي زيبا را براي كودكان خود ايجاد كنند .

ارتودنسي انواع مختلفي دارد  و براساس اختلالات موجود و كاربرد آن ها مي تواند ارتودنسي را در دوسته ثابت و متحرك قرار داد . در اين مقاله در رابطه با ارتودنسي متحرك  صحبت مي كنيم .

ارتودتسي متحرك

در طي ارتودنسي متحرك دكتر جوانمرد دندانپزشك اطفال ،از پلاك هاي متحرك استفاده مي كند ،پلاك هاي متحرك اين قابليت را دارند كه همراه با  با ارتودنسي ثابت و يا به تنهايي به كار گرفته شوند .

ارتودنسي متحرك اين قابليت را دارد كه خود فرد آن را از داخل دهان خارج كند ،اين نوع از ارتودنسي كه فرد قابليت جابه جايي آن را دارد ارتودنسي متحرك ناميده مي شود .

كودكاني كه مشكلات دنداني و فكي آن ها جزئي و ناچيز است ،دندانپزشك اطفال به والدين استفاده از ارتودنسي متحرك را پيشنهاد مي كنند ،اما اگر اين اختلالات شدت داشته باشند ،لازم است تا با كمك ارتودنسي ثابت اين اختلالات برطرف گردد .

ارتودنسي متحرك در حالت كلي شامل دو قسمت مي باشد :

پلاك هاي متحرك ساده ،كه براي حركات جزئي دندان ها تعبيه شده اند

پلاك هاي متحرك ،كه  به منظور برطرف كردن اختلالات مربوط به فك استفاده مي شوند .

توصيه مي شوند تا ارتودنسي متحرك تنها در زمان مسواك كردن دندان ها  و انجام هر گونه مراقبت هاي بهداشتي دهان و دندان خارج گردد تا كودك در كوتاه ترين زمان ممكن ،تمام اختلالات موجود را با استفاده از ارتودنسي برطرف سازد .

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

نتيجه درمان با استفاده از ارتودنسي متحرك

لازم به ذكر است كه نتيجه كار در ارتودنسي متحرك تا حد بالايي به  همكاري و مراقبت هاي بيمار بستگي دارد . لازم است تا تمام توصيه ها و تجويزات دندانپزشك در خصوص ارتودنسي دندان را لحاظ كنيد تا بهترين نتيجه حاصل شود .

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۴:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :