جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي در سنين بزرگسالي

تا زماني كه دندان، لثه و استخوان فك سالم باشد، مي‌توان در هر سني ارتودنسي را انجام داد. ارتودنسي در سن بزرگسالي تفاوت‌هاي زيادي با ارتودنسي كودكان دارد. تنوع روش‌هاي ارتودنسي بزرگسالان نسبت به ارتودنسي كودكان بيشتر است و طول درمان، به علت مشكلاتي همچون سخت حركت كردن دندان‌ها، مشكلات مربوط به لثه و بيماري‌هاي لثه‌اي و از دست دادن دندان‌ها، بيشتر از طول درمان ارتودنسي كودكان است.

چرا بايد بزرگسالان هم ارتودنسي انجام دهند؟

همه افراد دوست دارند هنگام لبخند زدن، ويتريني از دندان‌هاي مرتب و درخشان را نمايش دهند. متأسفانه بسياري از افراد از اين نعمت زيبا محروم‌اند. اين افراد از ناهنجاري‌هاي دنداني رنج مي‌برند و معمولاً دندان‌هاي كج و نامرتبي دارند. شايد اين مشكل در گذشته راه حل هاي چنداني نداشت اما امروزه ارتودنسي بزرگسالان، راه حلي براي درمان ناهنجاري‌هاي دنداني در بزرگسالي است.

ارتودنسي در همه سنين قابليت انجام دادن دارد و براي انجام آن تنها لازم است دنداني وجود داشته باشد و لثه سالم باشد. ارتودنسي در سن بزرگسالي با ارتودنسي در سنين ديگر كمي متفاوت است. بزرگسالاني كه دچار اختلالات فكي و دنداني هستند، حتماً بايد ارتودنسي انجام دهند چرا كه عدم انجام اين درمان، عواقب جبران ناپذيري خواهد داشت.

يكي از دلايلي كه ارتودنسي در سن بزرگسالي بايد انجام شود، تقويت اعتماد به نفس فرد است. بزرگسالان مرتباً در جامعه حضور دارند و اگر فردي از چهره خود رضايت كافي نداشته باشد، باعث سركوب اعتماد به نفس خود خواهد شد. از طرفي لبخند يك هديه خداوندي است كه آن را بايد بخشيد. افرادي كه دندان‌هاي نامرتبي دارند، معمولاً دندان‌هاي خود را مخفي مي‌كنند و نمي‌توانند به راحتي لبخند بزنند.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست ؟ 

روش‌هاي ارتودنسي در سن بزرگسالي

براي انجام ارتودنسي در بزرگسالي بايد زماني اقدام كرد كه رشد فك و دندان‌ها به طور كامل به پايان رسيده باشد. روش‌هاي ارتودنسي در سن بزرگسالي تنوع بيشتري نسبت به ارتودنسي كودكان دارد. ارتودنسي فلزي، ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي زباني، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي متحرك و ارتودنسي سراميكي از انواع ارتودنسي‌هايي است كه در بزرگسالان استفاده مي‌شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۴۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :