جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ماليات خريد طلا حذف شد

طبق ماده ۲۶ قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده، خريد طلا معاف از ماليات و عوارض شده است و زين‌پس واحدهاي طلافروشي نمي‌توانند هنگام فروش طلا به مشتريان، ماليات را نيز در فاكتورهايشان لحاظ كنند.

حسن روحاني رئيس جمهوري اين قانون را ۱۲ تيرماه ابلاغ كرده است؛ براساس بخش مربوط به طلا، جواهر و پلاتين اين قانون، اصل طلا، ‌جواهر و پلاتين به كار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از ماليات و عوارض مي باشد.

ضمن اينكه، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده كالاهاي موضوع اين بند مشمول ماليات و عوارض با نرخ ۹ درصد مي باشد.

همچنين در بند ۳ اين بخش از قانون جديد ماليات برارزش افزوده آمده است كه پس از راه اندازي سامانه موديان، عرضه كنندگان كالا و خدمات مربوط به اين بند مكلفند كليه عمليات خريد و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت كنند.

بيشتر بخوانيد :

درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتين، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفكيك در صورتحساب الكترونيكي الزامي است. در صورت كتمان و يا عدم ثبت تمام يا برخي از معاملات در سامانه مذكور، مشمول جريمه اي معادل ۹ درصد ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتين است كه غيرقابل بخشودگي مي باشد. اين جريمه علاوه بر جريمه مذكور در بند ب ماده ۳۶ اين قانون است.

ابراهيم محمدولي رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در همين مورد مي گويد:  ماليات بر ارزش افزوده ايرادات و اشكالاتي داشت كه خوشبختانه قانونگذاران متوجه شدند و الان هم در حال اصلاح آن هستند. طلايي كه هر گرمش حدود يك ميليون و ۶۰ هزار تومان است با اجرت، حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان مي‌شود و لذا ارزش افزوده ۹ درصدي براي يك گرم طلا در اين وضعيت تحريم‌ها و غيره خيلي سنگين است.

محمدولي با بيان اينكه ما حدود هشت سال بود كه از دولت و سازمان امور مالياتي و نمايندگان مجلس حل اين معضل درخواست مي‌كرديم افزود: خوشبختانه بالاخره پذيرفتند و مجلس هم مصوب كرد.اخيراً شنيدم رئيس جمهور ابلاغ كرده كه طلا هم از ارزش افزوده معاف شده اما تا زماني كه بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالياتي بر اساس همان دستورالعمل قبلي كار مي‌كند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۳۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :