جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

فرق طلاي خام با شمش طلا و طلاي آبشده

شمش طلا داراي وزن، ابعاد و شماره انگ شده مشخص هستند. شمش را شركت هاي معتبر توليد مي كنند و در اختيار بانك هاي مركزي قرار مي دهند. در حالي من و شما مي توانيم طلاي خام از طبيعت پيدا كنيم. طلاي خام مي تواند به هر شكل و وزني باشد. ممكن است ناخالصي آن زياد باشد و براي استفاده احتياج به جدا كردن ناخالصي آن داشته باشيم.

همچنين ممكن است در بسياري از سايت هاي خبري صحبت از نحوه ي واردات طلاي خام به كشور باشد؛ منظور از واردات طلاي خام نيز وارد كردن شمش هاي طلا ۲۴ عيار شركتي از كشورهاي ديگر است كه قطعاً براي رونق به بازار طلا و جواهر چه در داخل كشور و چه در سطح جهاني الزامي است. حتي در اين مورد نيز رئيس اتحاديه طلا و جواهر به آسانتر و مطمئن كردن واردات طلاي خام يا شمش طلا به داخل كشور توصيه كرده است و در اين مورد گفته است: «اينكه واردات شمش طلا از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف شود، تصميم درستي بود كه گرفته شد زيرا اگر بخواهيم اين صنعت رونق يابد، بايد موانع كار را برطرف كنيم تا توان رقابت در بازارهاي جهاني را نيز داشته باشيم.» همچنين يكي از اين مشكلات واردات طلاي خام را نگهداري شمش طلا در گمرك دانست و گفت: «در گمرك فرودگاه بايد صندوق هاي ويژه اي براي نگهداري شمش طلاي وارداتي تعبيه شود تا واردكنندگان با خيال راحت محموله هاي خود را وارد كنند كه اميدواريم به زودي اين مشكل رفع شود.» در اينجا نيز منظور رئيس اتحاديه طلا و جواهر از طلاي خام شمش هاي شركتي ۲۴ عيار است.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

فرق طلاي خام با طلاي آبشده

بعضي از طلافروشان در بازار طلا، اصطلاحاً به طلاي آب شده با عيار ۱۸، كه از ذوب طلاهاي متفرقه ساخته مي شوند هم طلاي خام مي گويند، از اين رو قطعاً نام طلاي خام را از دهان بازاريان بسيار شنيده ايد بخصوص آن هم در روزهايي كه طلا نوسان دارد يا روزهايي كه بازار طلاي آبشده گرم است و بيشتر مردم براي سرمايه گذاري به سمت خريد و فروش طلاي آبشده مي روند تا بتوانند در خريد و فروش طلاي آب شده به دليل نپرداختن اجرت و ماليات، طلاي بيشتري بخرند. كه البته در اين باره رئيس اتحاديه طلا و جواهر براي كوتاه كردن دست متقلبان و جلوگيري از خريد و فروش طلاهاي خام تقلبي و غير مجاز توصيه مي كند: «تا جايي كه امكان دارد براي پس انداز و سرمايه گذاري به سمت طلاي آبشده يا طلا خام نرويد در غير اين صورت بهتر است از جايي معتبر خريد كنيد و علاوه بر آن از وزن و عيار آن مطمئن شويد.» به طور حتم هم منظور رئيس اتحاديه طلا و جواهر از خريد طلاي خام ، در اينجا آن طلايي كه از دل كوه با هزاران زحمت استخراج شده، نيست و منظورش همان طلاي آب شده است.

طلاي خام بهتر است يا سكه؟

برخي از افراد براي سرمايه گذاري، خريد طلا را انتخاب مي كنند. به صورت كلي، طلا جزو آن دسته از سرمايه هايي است كه در آن افراد، ريسك كمي را تجربه مي كنند و معمولاً با زيان مواجه نمي شوند؛ اما مهم است كه چه نوع طلايي را براي خريد انتخاب كنيد. هر كدام از انواع طلا اعم از خام، آب شده، سكه و زيور آلات طلا داراي ويژگي هاي مهمي هستند كه باعث شده تا سرمايه داران، يكي از آنها را انتخاب كنند. اگر ميان خريد طلا خام و سكه، نمي توانيد يكي را انتخاب كنيد، مطالعه اين بخش از مقاله مي تواند مفيد باشد. بر اساس اعلام كارشناسان اين حوزه، امكان تقلب در زمينه طلاهاي خام، زياد است. البته قبل از هر چيزي بايد عنوان كنيم كه خريد طلا به صورت خام مي تواند گزينه عالي براي سرمايه گزاري باشد؛ اما بايد در اين حالت، آن را از مراكز معتبري خريداري كنيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :