جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه اصلاح طرح لبخند هاليوودي

هنگام تصميم گيري براي اصلاح طرح لبخند خود، ضروري است كه به يك متخصص ارتودنسي معتبر و مجرب مراجعه كنيد. دندانپزشكي زيبايي، در برخي مواقع يك اقدام كاملا اختياري است، يعني از ديدگاه پزشكي الزامي تلقي نمي شود. به همين دليل هم، اكثر موسسات بيمه هزينه اصلاح طرح لبخند يا انجام هرگونه فرآيندهاي زيبايي دندان را حمايت نمي­كنند. در ادامه مشاهده مي نماييد كه چه عواملي بر روي هزينه درمان براي انجام اين فرآيندهاي زيبايي تاثير گذار هستند.

هزينه ارتودنسي

هزينه ارتودنسي با توجه به نوع ناهنجاري فك و دندان، شدت ناهنجاري، طول درمان، شيب دندان ها، وضعيت فكين، نيمرخ بيمار، ميزان شلوغي دندان ها، وضعيت راديوگرافي بيمار و غيره تعيين مي گردد. مثلا ممكن است بيماري علاوه بر نياز به ارتودنسي ثابت كه براي رديف كردن دندان ها به كار برده مي شود نياز به يك دستگاه ارتودنسي متحرك براي اصلاح فكين نيز داشته باشد. در اين مواقع هزينه ارتودنسي بيمار بيشتر مي شود. زيرا بيمار نياز به دو دستگاه مختلف دارد و مسلما طول درمان طولاني تري نيز خواهد داشت. همانطور كه اشاره شد برآورد هزينه دقيق بستگي به نوع ناهنجاري فك و دندان و عواملي كه در بالا به ان اشاره شد  دارد. از سوي ديگر تورم در جامعه و گران بودن تجهيزات دنداتپزشكي و مواد مصرفي ارتودنسي نيز در ميزان هزينه تاثير گذار است. به علاوه تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي و كيفيت نوع موادي كه براي درمان استفاده مي شود در جمع هزينه ارتودنسي براي اصلاح طرح لبخند نيز موثر است.

حقيقتا هزينه ترميم و زيبايي دندان و اصلاح طرح لبخند هر چقدر هم كه باشد، در قبال تغييرات قابل توجهي كه در زندگي بيمار ايجاد مي­كند و مزاياي متعددي از لحاظ سلامت و زيبايي براي او به دنبال دارد، ناچيز است.

از مزاياي بهداشتي و سلامتي اين فرايند مي توان به كاهش فرسودگي يا پر كردن بيش از اندازه دندان ها و راحت‌تر بودن مراقبت و تميز كردن آن ها اشاره كرد. قطعا دندان‌هايي كه صاف و مرتب شده، ترميم و يا ارتودنسي شده‌اند، خيلي كمتر در معرض خطرات پوسيدگي و عفونت هستند. اصلاح طرح لبخند مي‌تواند به افزايش خود دوستي و اعتماد به نفس بيمار و نيز بازگرداندن زيبايي و جواني به صورت او كمك كند و حتي به بهبود حالت بدن (پاسچر) منجر شود.

درمان مشكلات عمده دندان ها، موجب سلامتي و حفظ بهداشت دهان و دندان بيمار مي شود و در نتيجه زيبايي دندان ‌ها و چهره بيمار را به دنبال خواهد داشت.

اصلاح طرح لبخند مزاياي دراز مدت زيادي هم براي سلامت كلي بيمار دارد، بيشتر مراجعه كنندگان مي‌توانند با اعتماد به نفس بالايي در موقعيت ‌هاي اجتماعي يا كاري مختلف، لبخند زده و در نتيجه از استرس و اضطراب و افسردگي دور شوند.

بيشت بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :