جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روشهاي كاهش قيمت ارتودنسي دندان

قبل از اينكه اين موارد را براي شما بيان كنيم، در ابتدا بايد به يك نكته ي بسيار ضروري و مهم توجه داشته باشيد.

انتخاب ارتودنتيست داراي مهارت و باتجربه ميتواند اولين قدم براي كمك به كاهش هزينه هاي نهايي درمان شما باشد. يك متخصص ارتودنسي خوب با استفاده از برنامه درماني صحيح و خاص هر بيمار، ميتواند بسياري از مشكلات حين و بعد از درمان را كاهش داده و بدين ترتيب سبب كاهش هزينه ارتودنسي دندان شود. در نتيجه، اولين گام براي شما اين است كه ارتودنتيست خوب پيدا كنيد و در جلسه مشاوره، در رابطه با هزينه درمان و روشهاي كاهش آن، با ايشان صحبت كنيد.

اين روشها عبارتند از:

روش اول: استفاده از بيمه تكميلي

در ابتدا بايد بدانيد كه بيمه هاي سلامت، تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح، بيمه هاي  پايه كشور محسوب مي شوند و به دليل زيبايي بودن درمان ارتودنسي، تعرفه اي بابت آن پرداخت نميكنند. تنها در صورتي كه بيمار به دليل مواردي مانند تصادف و ضربه به صورت، دچار ناهنجاريها و مشكلات فكي شده باشد، بيمه هاي پايه بخشي از هزينه درمان را نيز تقبل ميكنند.

اما در رابطه با بيمه هاي تكميلي بايد به تعرفه هاي دندانپزشكي آن ها توجه كنيد. برخي از آنها قسمتي از هزينه هاي دندانپزشكي را به بيمه شدگان خود بازميگردانند. بيمه هاي تكميلي با توجه به شرايط قراردادي خود، مبلغي را به صورت ماهانه و يا سالانه از شما دريافت ميكنند و بسياري از موارد دندانپزشكي، از جمله ارتودنسي را تحت پوشش قرار مي دهند. شما بايد قبل از شروع درمان خود، با بيمه تكميلي و مطب ارتودنسي مد نظرتان، هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد. برخي از كلينيك هاي ارتودنسي با بيمه تكميلي شما قرارداد دارند، اما انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي داراي مهارت اولويت بالاتري دارد. پس در ابتدا به دنبال يافتن ارتودنتيست خوب باشيد و با دريافت رسيد از كلينيك ارتودنسي، بخشي از هزينه را از بيمه دريافت كنيد.

بيشتر بخوانيد : دندان درد

روش دوم: پرداخت نقدي و كامل هزينه

شايد اين روش براي شما مبهم باشد و بگوييد كه چطور با پرداخت يكجا مي توانم هزينه درمان خود را كاهش دهم. بايد بگوييم كه شما با پرداخت كلي و نقدي، مي توانيد ميزان قابل توجهي تخفيف بگيريد.

روش سوم: مراجعه به دانشكده هاي دندانپزشكي

دانشكده هاي دندانپزشكي، در برخي از شهر ها وجود دارند كه دانشجو ها و رزيدنت هاي ارتودنسي با دريافت هزينه دولتي و بسيار كمتر از مطب هاي ارتودنسي، درمان را انجام مي دهند. اما اين مسئله مهم را در نظر بگيريد كه امكان عدم كيفيت كار آنها وجود دارد و شايد روند درمان و نتيجه نهايي آن، مورد قبول شما واقع نشود.

روش چهارم: اجتناب از پرداخت هزينه هاي اضافي

در نظر داشته باشيد كه قيمت ارتودنسي به خودي خود كم نيست و اگر شما توصيه هاي متخصص را رعايت نكنيد، مي توانيد سبب افزايش هزينه هاي درماني خود شويد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :