جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كدام روش ارتودنسي را انتخاب كنيم؟ ارتودنسي رنگي، ارتودنسي متحرك يا ارتودنسي نامرئي؟

ارتودنسي نامرئي يكي از روش هاي درماني در دندانپزشكي است كه به رفع مشكلات دندان ها مانند بهم ريختگي آنها كمك مي كند. با كمك ارتودنسي رنگي، ارتودنسي متحرك يا ارتودنسي نامرئي مي توان دندان هاي كج و آنهايي كه در جاي مناسب خود قرار ندارند را كاملا صاف و منظم كرد.

عملكرد براكت ها در ارتودنسي نامرئي چگونه است؟

در درمان با ارتودنسي نامرئي، براكت ها با فشاري كه روي دندان ها طي يك دوره زماني مشخص وارد مي آورند آنها را به آرامي طي يك جهت خاص حركت مي دهند. در حقيقت، براكت ها موجب مي شود ريشه هاي دندان در استخوان فك تغيير شكل داده و جابجا شوند.

زماني كه موقعيت دندان ها تغيير كردند نوبت به ريتينر مي رسد. ريتينر يا نگهدارنده اين امكان را به استخوان ها و لثه ها مي دهد تا با گذشت زمان اطراف دندان را فرا گيرند و تغييراتي را كه در دندان ها رخ داده پايدار و دائمي نمايند.

با وجود اينكه ارتودنسي نامرئي يك روش دائمي براي اصلاح و ترميم دندان ها در نظر گرفته مي شود اما اگر به درستي از ريتينر استفاده نكنيد، امكان بازگشت دندان ها به حالت قبل وجود دارد.

براكت هاي ارتودنسي بسته به مشكلات دندان فرد مي توانند وضعيت آنها را حداقل تا شش ماه اصلاح نمايد. اما در صورتي كه شرايط دندان ها بسيار پيچيده و شديد باشد شايد مجبور باشيد چند سال آنها را در دهان خود تحمل كنيد.

البته استفاده از نگهدارنده براي تثبيت نتايج نيز به اين طول درمان اضافه مي كند. متخصصين ارتودنسي به منظور اينكه وضعيت دندان هاي بيمار را طي دوران درمان با ارتودنسي نامرئي مرتبا كنترل كرده و تغييرات جديدي اعمال كنند قرار ملاقات هاي منظمي ترتيب مي دهند.

بيشتر بخوانيد :

 ارتودنسي بزرگسالان

هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

مزايا و معايب ارتودنسي نامرئي

مزايا:

-           مهمترين مزيت ارتودنسي اينويزالاين، نامرئي بودن و نامشخص بودن آن در دهان است و شخص به راحتي مي تواند لبخند زده و يا صحبت كند.

-           يكي ديگر از مزيت هاي ارتودنسي نامرئي اين است كه هيچ گونه فلزي در آن وجود نداشته و در نتيجه آسيبي به لثه هاي شما وارد نمي آيد.

معايب:

-           ارتودنسي نامرئي نسبت به براكت هاي معمولي گران تر است.

-           در برخي موارد اثربخشي اين نوع ارتودنسي از براكت هاي معمولي كمتر است از اين رو قبل از درمان بايد با متخصص ارتودنسي صحبت نماييد كه آيا اين گزينه براي شما مناسب است يا خير.

در نهايت براي اينكه اطمينان يابيد براكت ها و درمان ارتودنسي براي شما كارآمد و سريع است بايد تمامي دستورالعمل ها و توصيه هاي متخصص ارتودنسي را به دقت رعايت نماييد.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :