جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي

ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي يكي از سوالات متداولي است كه افراد براي درمان ارتودنسي و صاف شدن دندان هاي خود از متخصص ارتودنسي مي پرسند. صاف شدن دندان ها توسط متخصص ارتودنسي با چندين روش انجام مي شود اما با اين حال، بيشترين گزينه هاي ترجيحي ارتودنسي فلزي يا براكت هاي فلزي سنتي و ارتودنسي نامرئي هستند كه هر دو از مزايا و معايبي برخوردار مي باشند.

ممكن است تصميم گيري براي انتخاب اينكه ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي دشوار باشد اما اگر شما با عملكرد و مزايا و معايب هر يك از آنها آشنا باشيد مي توانيد بهتر تصميم گرفته و به لبخند زيبا و دندان هاي يكدست و مرتب دست يابيد.

سال هاي طولاني است كه روش ارتودنسي فلزي با براكت هاي نقره اي رنگ خود به بسياري از بيماران كمك كرده تا ناهنجاري هاي دندان ها و فك خود را برطرف كنند. با توجه به نتايج مثبتي كه تمام بيماران از روش ارتودنسي فلزي( ارتودنسي ثابت )  گرفته اند نمي توان به راحتي اين روش درماني زيبايي را منسوخ دانست و آن را با روش ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين جايگزين است.

نكته اينجا است كه ارتودنسي سنتي با براكت هاي فلزي خود هنوز هم نتايج به مراتب بهتري را در مدت زمان كوتاهتري نسبت به ارتودنسي نامرئي دارد. پس چرا بايد اين سوال براي همه مطرح باشد كه ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي؟

دليل اين امر، زيبايي ظاهري ارتودنسي نامرئي و راحتر بودن استفاده از آن است. در حقيقت با قرار گرفتن پلاك هاي شفاف ارتودنسي نامرئي در دهان، هيچكس متوجه نمي شود كه شما تحت درمان هستيد و ظاهر شما تغييري نخواهد كرد.

نكته ديگر اين است كه پلاك هاي شفاف ارتودنسي نامرئي آسيبي به بافت دهان شما نمي رسانند و درد و ناراحتي كمتري براي شما ايجاد مي كنند. تميز كردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان نيز با ارتودنسي نامرئي بسيار راحت تر است.

اما به خاطر داشته باشيد كه اگر روش ارتودنسي نامرئي را به ارتودنسي فلزي ترجيح داديد بايد با دندانپزشك و متخصص ارتودنسي خود همكاري كامل داشته باشيد. چون استفاده منظم از پلاك هاي شفاف مهمترين عامل در نتيجه اصلاح دندان ها با اين روش است.

منبع : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :