جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

شناختن راه‌هاي تقلب طلافروشان

اين كه شما بدانيد طلافروشان متقلب از چه راه‌هايي براي كلاه گذاشتن سر مشتريانشان وارد مي‌شوند امري ضروري است، اكثر مشتريان طلا فكر مي‌كنند تقلب طلافروش‌ها زير سر ترازو طلافروشان و ماشين حساب‌هاي مخصوص طلافروشان است؛ اما بايد بگوييم كه اين دو ابزار مهم طلافروشان از جانب بازرسان اتحاديه بررسي مي‌شوند در نتيجه تخلفات طلافروشان از جاي ديگريست كه كمي هوشياري و دقت مي‌خواهد تا آن‌ها را متوجه شويم، از جمله اين تخلفات به شرح زير است:

گرانفروشي:

نوسانات بازار طلا مهم‌ترين متهم در اين تخلف است و به‌دليل آنكه در سال‌هاي اخير قيمت طلا دقيقه‌اي بالا و پايين مي‌شد اين مشكل هم شدت گرفت؛ همچنين با افزايش نوسانات بازار طلا، مردم رو به خريد طلا آوردند و مشتريان طلا بيش از هر موقع به خريد انواع مصنوعات طلا و مسكوكات طلا يا خريد طلا آب شده و شمش‌هاي طلا رو آوردند و آب را براي يك سري از طلافروشان سودجو گِل آلوده‌تر كردند و باعث شدند كه طلافروشان از اين آشفته‌بازار سود زيادي نصيبشان شود و با هر قيمت من در آوردي طلا را به بسياري از مردم بفروشند.

كم‌فروشي:

يكي از مشكلاتي كه برخي از خريدارها را راهي اتحاديه مي‌كند، بحث كم‌فروشي از سوي طلافروشان است. بعضي از فروشندگان طلا از بي‌خبري مشتري‌ها استفاده مي‌كنند و طلا را با وزن كمتر از وزن توافق‌شده به فروش مي‌رسانند؛ به‌عنوان مثال ممكن است فردي براي انگشتري با وزن ۶ گرم پول بدهد اما خريدار به او انگشتري با گرم پايين‌تر بفروشد، به همين دليل است كه هميشه توصيه مي‌كنيم كه وزن را خودتان هم از روي ترازوي طلافروشان نگاه كنيد و آن را با وزني كه در فاكتور مي‌نويسند، تطبيق دهيد.

بيشتر بخوانيد :خريد انگشتر طلا

خريد و فروش سكه:

متأسفانه يا خوشبختانه، افرادي خارج از صنعت طلا و جواهر، سكه را خريد و فروش مي‌كنند؛ مانند افرادي كه در بازار يا چهارراه استانبول به‌صورت سرپايي سكه مي‌خرند و مي‌فروشند. در اين مدل معامله شاهد بودهايم كه سكه تقلبي يا غيربانكي خريد و فروش شده است كه شكايت‌هاي متعددي را درپي داشته است؛ پيشنهاد مي‌كنيم اگر به خريد و فروش سكه علاقه داريد، در دي اجرت مقاله « نكات اساسي در مورد سكه‌هاي طلا » را بخوانيد تا بيشتر سر از آن در بياوريد.

طلاي دست‌دوم:

فروش طلاي كهنه به جاي نو، تخلف ديگري است كه به‌ندرت با آن مواجه شده‌ايم. در اين شيوه طلافروشان، طلاي كهنه يا دست دوم را از مشتريان خريداري مي‌كنند و آن را به جاي نو به مشتري مي‌فروشند، توجه داشته باشيد كه تشخيص طلاي نو با طلاي متفرقه و دست دوم در بعضي مواقع بسيار سخت است، شما مي‌توانيد در هنگام خريد طلا به قسمت قفل طلاجات دقت كنيد اگر خط و خش داشت، آن طلا دست دوم است و شما بايد آن را بدون اجرت از فروشنده بخريد و نه به عنوان يك قطعه طلاي نو!

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۱۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :