جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اصلاح طرح لبخند دندان و زيبايي خنده

اصلاح طرح لبخند چيست؟

به منظور انجام اصلاح طرح لبخند، ظاهر صورت، رنگ پوست، دندان (رنگ، طول، عرض، شكل و نماي دندان )، بافت لثه و لب ها براي ايجاد يك طرح لبخند زيبا در نظر گرفته مي شود. اصلاح طرح لبخند دندان به دلايل مختلف و با روش هاي متفاوتي توسط دندانپزشك زيبايي، صورت مي گيرد. مراقبت‌هاي خانگي و رعايت بهداشت دهان و دندان، در كنار مراجعه منظم به دندانپزشك زيبايي به تعداد حداقل دو بار در سال، اهميت بسيار زيادي در سلامت دندان‌ها دارد. مسواك زدن و كشيدن نخ دندان، مهمترين عادت‌هاي روزانه براي سلامت و بهداشت دهان و دندان هستند. مسواك زدن و كشيدن نخ دندان به روش صحيح و اصولي، و يادگيري روش استفاده از نخ دندان ارتودنسي نه تنها دندان‌ها و لثه‌ها را در برابر بيماري محافظت مي‌كند، بلكه جمعيت باكتري‌هايبيماري‌زايي كه عامل بروز ساير بيماري‌ها در بدن مي‌شوند را نيز كاهش مي‌دهد.

ونير دندان در طول سال‌هاي گذشته بطور چشمگير در دندانپزشكي زيبايي توسعه پيدا كرده است. به اين ترتيب امروزه از سيستم‌هاي جديدتر ونير دندان كه با استفاده از مواد پرسلاين ساخته شده و بسيار شبيه به ميناي دندان هستند، براي رفع مشكلات ظاهري دندان‌ها استفاده مي‌شود. اين شرايط به معني اين است كه لامينت دندان به صورت يك جسم خارجي در دهان قابل تشخيص نبوده و به خوبي با طرح لبخند فرد هماهنگ مي‌شود. سيستم‌هاي مدرن ونير دندان همچنين نيازمند ايجاد تغيير زياد در وضعيت دندان‌ها براي كار گذاشتن نيستند. در حقيقت ميناي دندان از اهميت زياد در حفظ سلامت دندان برخوردار بوده و لازم است تا حد ممكن با استفاده از سيستم‌هاي مدرن بدون وارد شدن آسيب به مينا امكان دستيابي به نتايج درماني و زيبايي مورد نظر بيمار فراهم شود.

انواع شيوه هاي اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند معمولاً شامل چند عمل زيبايي و ترميمي مي‌شود كه به نقاط قوت و ضعف لبخند و دندان‌هاي شما بستگي دارد. هنگامي كه با دندانپزشك درباره اصلاح طرح لبخند مشورت مي‌كنيد، او در عين در نظر گرفتن ظاهر صورت، رنگ مو، رنگ پوست، دندان‌ها و لب‌هايتان جنبه‌هاي قابل اصلاح در لبخند شما را لحاظ مي‌كند. تمام عمل‌هاي اصلاح طرح لبخند بر اساس آنچه كه بيماران دوست دارند در لبخند خود تغيير دهند، برنامه‌ريزي مي‌شوند. اصلاح طرح لبخند مي‌تواند شامل هر يك و گاهي اوقات تركيبي از عمل‌هاي دنداني زير باشد:

تعويض دندان‌هاي از دست رفته با ايمپلنت‌هاي دنداني , بريج‌ها , يا دندان مصنوعي  تغيير رنگ دندان با سفيد كردن دندان, روكش‌هاي دنداني , يا ونيرهاي پروسلين

 تعويض آلياژهاي پر كردن دندان با آلياژهاي طبيعي‌تر و همرنگ دندان

ترميم دندان‌هاي كج يا فاصله‌دار با ونيرهاي پروسلين يا ارتودنسي شفاف و بريس‌ها

 اطمينان حاصل كردن از قرار گيري دندان در جاي مناسب نسبت به ساير دندان‌ها از لحاظ طول

تغيير خط لثه براي به دست آمدن لبخندي جذاب تر با تغيير قوس لثه

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :