جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دسته بندي روش‌هاي درمان ارتودنسي براساس سن

شما مي توانيد در هر سني درمان ارتودنسي را شروع كنيد. سن شما پيچيدگي درمان مورد نياز، مدت زمان آن و قيمت نهايي را تعيين مي كند.

چهار مرحله از درمان هاي ارتودنسي عبارتند از:

معاينه زودهنگام ( ارتودنسي پيشگيري يا ارتودنسي كودكان )

هرچه زودتر به مشكلات احتمالي دندان هاي خود رسيدگي كنيد، در مراحل بعدي درمان ارتودنسي و در طول زندگي به مشكلات كمتري بر خواهيد خورد. يك معاينه در سن 7 الي 8 سالگي، دندان هايي كه قرار است دربيايند و يا مشكلات تراز فك را تشخيص و حل خواهد كرد.

مكيدن انگشت شست مي تواند دندان‌ها را به سمت جلو سوق داده و ظاهر و شكل فك كودك در حال رشد شما را تغيير دهد. تنفس از راه دهان و خروپف نشانه هايي است به محض مشاهده آن ها بهتر است براي معاينه زودهنگام كودك خود نزد يك متخصص ارتودنسي ببريد.

درمان زودهنگام در سنين كم (7-11 سالگي)

درمان زودهنگام از بروز مشكلات بالقوه جدي دهان و دندان جلوگيري كرده و به نتايجي دست پيدا كرده كه در صورت بالا رفتن سن و توقف رشد صورت و فك، دستيابي به آن ها امكان پذير نمي باشد. اين امرهمچنين از نياز به جراحي فك در آينده جلوگيري مي كند.

درمان در سنين نوجواني (12-19 ساله)

بين 12 تا 19 سالگي تمام دندان هاي دائمي ظاهر شده اند. با درمان سنتي ارتودنسي دندان ، تراز دندان ها و تعادل صورت حاصل مي شود. رسيدگي به درمان در اين مرحله به كاهش خطر بروز هرگونه مشكل فك مانند سندروم مفصل گيجگاهي فكي چيست (TMJ) و جلوگيري از ساييدگي دندان ها كمك مي كند. ارتودنسي نامرئي گزينه خوبي براي نوجواناني است كه نگران ظاهر خود مي باشند.

درمان در سنين بزرگسالي (20 سال به بالا)

با پيشرفت تكنولوژي، در حال حاضر طيف وسيعي از درمان هاي موجود براي افراد 20 سال به بالا كه به درمان ارتودنسي نياز دارند، در دسترس است. بريس هاي شفاف يا رنگ دندان، ارتودنسي نامرئي و بريس‌هايي كه مي توانند به داخل دندان ها بچسبند همگي از گزينه هاي موجود پيش روي افرادي بوده كه مي‌خواهند در سنين 20 سالگي( ارتودنسي بزرگسالان ) به بعد براي درمان ارتودنسي اقدام كنند. براي عدم تعادل شديد فك و صورت، ممكن است متخصص ارتودنسي شما با يك جراح دهان و دندان براي دستيابي به نتيجه نهايي و مورد نظر شما مشورت و همكاري كند.

بيشتر پيشرفت ها در اين پروسه مي توانند از طريق درمان ارتودنسي به روش غير جراحي حاصل شوند. با اين حال در مواقع عدم تعادل صورت حاد نيز ممكن است به نوعي جراحي فك نياز شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۱۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :