جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاربرد پايه جواهرات چيست؟

پايه جواهرات براي همه‌ي انواع زيورآلات طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ از انواع انگشتر گرفته تا دستبند، گردنبند، نيم‌ست و سرويس طلا . از رايج‌ترين مدل‌هاي پايه‌ي جواهرات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

پايه جواهر ديواره‌دار يا حفره‌اي (Bezel)

اين پايه با ديواره‌هاي خود دورتادور نگين را احاطه مي‌كند. از اين پايه اغلب براي محافظت و نگهداري سنگ‌هايي كه تراش فانتزي دارند همانند الماس گلابي شكل استفاده مي‌شود. نوع ديگر آن به صورت قوسي، فقط قسمتي از سنگ و نگين را در بر مي‌گيرد كه به آن، مدل نيمه ديواره مي‌گويند.

پايه جواهر چنگه‌اي (Prong)

جواهرات پايه چنگه‌اي براي مدل‌هاي تك نگين كاربرد دارد. به اين دليل كه هدف از طراحي آن جلب توجه بيننده به نگين جواهر است نه فلز پايه. از اين پايه جواهر براي نگين‌هاي با ارزش بسيار بالا و الماس استفاده مي‌كنند. به اين خاطر كه طراحي آن باعث مي‌شود تا نور بيشتري به الماس تابيده شود و در نتيجه درخشش و زيبايي بيشتري پيدا كند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد انگشتر طلا

پايه جواهر چنگه‌اي V شكل (V-prong)

اين پايه‌ي جواهرات، چنگكي دارد كه از سمت بالا به صورت V  خميده شده است. از پايه چنگه‌اي V شكل براي سنگ‌هاي داراي گوشه‌هاي زاويه‌دار است برش مربعي الماس گلابي شكل استفاده مي‌شود. چون چنگه‌هاي پايه به خوبي از زواياي تيز نگين‌ها محافظت مي‌كند.

پايه جواهر تيفاني (Tiffany)

پايه تيفاني داراي ۶ چنگك است و به منظور درخشش هر چه بيشتر الماس طراحي و ساخته شده است. از آنجا كه كمپاني تيفاني آن را ساخته و ديگر برندها اجازه استفاده از اين طرح را ندارند، نام پايه هم به همان نام تجاري شركت شناخته مي‌شود.

پايه سوليتر (Solitaire)

پايه جواهرات سوليتر به اين گونه است كه فقط يك سنگ در مركز آن قرار مي‌گيرد. اين مدل بسيار محبوب و رايج است و اغلب با مدل چنگه‌اي همراه است. اما سوليترهايي هم هستند كه به شكل پايه ديواره‌اي طراحي مي‌شوند.

پايه كانالي (Channel)

اين پايه مخصوص، الماس‌هاي گرد است و ظاهري براق و مجلل را به وجود مي‌آورد. با انتخاب الماس‌هاي گرد، طراح صفي مرتب از سنگ‌ها را با درخششي بيشتر از سنگ‌هاي باگت خلق مي‌كند.

پايه سنگفرشي (Pavé)

وقتي كه سطح طلا  از تعدادي سنگ و نگين ريز پوشيده شده باشد، پايه سنگفرشي (Pavé) ناميده مي‌شود. اين نام براي اين انتخاب شده كه سطح آن مانند يك تكه از خيابان با سنگ‌هاي گرانيتي فرش شده است

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :