جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع ارتودنسي دندان را بهتر بشناسيد

اين روزها گزينه هاي درماني زيادي در خصوص ارتودنسي وجود دارد. از براكت ها گرفته تا ارتودنسي هاي نامرئي ، فلزي و سراميكي كه هركدام موارد استفاده خود را دارند.

متخصصان ارتودنسي بعد از عكس برداري ، متغيرهايي مانند سن ، تفاوت در اندازه دندان ها ، ميزان فشردگي و كج بودن آن ها و مشكلات احتمالي فك را در نظر مي گيرند تا يك روش را از بين انواع ارتودنسي دندان انتخاب كنند. در چنين شرايطي بهتر است به گزينه يا گزينه هايي كه دندان پزشكتان پيش روي شما قرار مي دهد اعتماد كنيد و در پروسه ساخت بهترين طرح لبخند ، با وي همكاري داشته باشيد.

انواع ارتودنسي ثابت

ارتودنسي هاي ثابت متداول ترين انواع ارتودنسي دندان هستند. شما پس از نصب براكت هاي ثابت و گذشت چند روز ، مي توانيد اكثر غذاهاي هميشگي را بخوريد اما بايد از مصرف برخي از غذاها و نوشيدني ها مانند شيريني هاي سخت و نوشابه هاي گازدار خودداري كنيد. ارتودنسي هاي ثابت به طور سنتي از سيم هايي تشكيل شده اند كه از داخل براكت ها رد شده و در دندان هاي انتهايي ثابت مي شوند.

براكت ها به طوركلي از فولاد ضدزنگ ساخته شده و با كمك لاستيك بسيار كوچكي به دندان ها چسبيده مي شوند تا سيم ارتودنسي از داخل آن رد شود. سيم ها نيز از آلياژهاي فلزي ساخته مي شوند و يك نيروي ملايم و ثابت روي دندان ها ايجاد مي كنند تا در طول زمان حركت كرده و منظم شوند.

  • ارتودنسي ثابت سراميكي
  • ارتودنسي فانكشنال
  • ارتودنسي ديمون

انواع ارتودنسي متحرك

ارتودنسي متحرك براي اصلاح مشكلات جزئي در ظاهر دندان ها يا به عنوان بخشي از درمان ارتودنسي ثابت استفاده مي شود. اما اين نوع از ارتودنسي ها صرفاً بايد براي تميز كردن يا تحت شرايط خاص از دهان خارج شوند كه بايد حتماً متخصص ارتودنسي در اين خصوص به شما مشاوره هاي لازم را داده باشد.

  • اينويزيلاين شفاف
  • ارتودنسي با پلاك زد

انواع ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي نامرئي يكي از انواع ارتودنسي دندان است و به روش هايي گفته مي شود كه در آن سيم يا براكت ها ديده نشوند و از نظر ظاهري ، زيبايي و اعتماد به نفس بيمار حفظ مي شود. ارتودنسي نامرئي تكنيك هاي مختلفي دارد مانند:

  • ارتودنسي اينويزيلاين
  • ارتودنسي لينگوال

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه انواع ارتودنسي دندان بسيار متنوع است و سال به سال نيز با پيشرفت علم ، بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. بنابراين گزينه هاي پيش روي شما براي درمان بسيار زياد است. ازاين رو توصيه مي شود كه همواره از نظر متخصصان ارتودنسي دندان باتجربه و كاركشته استفاده كرده و روشي را براي درمان انتخاب كنيد كه بيشترين همخواني را با شرايط دندان هاي شما دارد. هر چه همكاري شما در طول درمان بيشتر باشد ، سريع تر به نتايج مطلوب دست خواهيد يافت.

منبع : http://www.bestdentists.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۱۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :