جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پايه جواهرات چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟

پايه جواهرات بايد بر اساس ويژگي‌هاي طلاي شما و هدفتان از استفاده از نگين انتخاب شود. مثلاً اگر امنيت نگين از درخشش آن برايتان مهم‌تر است بايد به تعداد و شكل چنگه‌هاي پايه توجه كنيد. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائي جواهر مهم‌تر از ديگر ويژگي‌هاي آن است، بهتر است پايه‌اي انتخاب كنيد كه كوتاه باشد و تعداد چنگه‌هاي آن هم كم باشد.

براي درك بهتر اين موضوع برايتان چندين مثال مي‌زنيم. مثلاً در پايه‌هاي ۶ دندانه‌اي سنگ‌هاي روي جواهر كوچكتر ديده مي‌شوند. كه دليلش پوشيده شدن بيش از حد سنگ‌ها توسط اين چنگه‌ها است. بنابراين الماس يا ساير سنگ‌هاي روي ركاب حلقه يا پايه‌ي نگين گرذنبند، درخشش و شفافيت كمتري خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌هاي پايه‌هاي چنگه‌اي جواهر كمتر باشد، نور بيشتري با سنگ برخورد مي‌كند و در نتيجه نور بيشتري هم بازتاب داده مي‌شود. همچنين جلوه‌ي درخشاني به جواهر مي‌بخشد و باعث مي‌شوند الماس يا ديگر سنگ‌هاي قيمتي بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

اين در حالي است كه اگر امنيت و سلامت سنگ برايتان مهم است، بهتر است سراغ پايه‌هايي برويد كه نهايت حفاظت را دارند. به طور مثال، پايه‌هاي چنگه‌اي كه ۶ دندانه دارند، شايد جلوه و زيبايي سنگ وجواهرات را كاهش دهند و نگهداري و تميز كردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ايمني بيشتري نسبت به مدل‌ها ديگر دارند. بنابراين بايد گفت كه بيشتر بودن تعداد چنگه‌هاي پايه‌ي جواهر، مزيت بزرگي براي ايمني آن محسوب مي‌شود.

به اين دليل كه هر يك از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده مي‌شوند و زماني كه خيلي ساييده شوند، به راحتي هم خم مي‌شوند يا مي‌شكنند. بنابراين، وقتي چنگه‌ها زياد باشند، در صورت خراب شدن يكي از آنها، تعداد بيشتري باقي مي‌ماند تا از جواهر روي پايه نگهداري كند. در نتيجه، سنگ قيمتي جواهرات شما كمتر در معرض خطر شل شدن يا گم شدن قرار مي‌گيرد.

پايه‌هاي كه بخش زيادي از سنگ قيمتي را در بر مي‌گيرند، آن را در برابر ضربه‌هاي ناگهاني نيز محافظت مي‌كنند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :