جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ميناكاري روي طلا چيست؟

ميناكاري روي طلا يعني به وسيله‌ي رنگ‌هاي لعاب‌دار مخصوصي نقش‌هايي را روي مصنوعات طلا بكشند و سپس آنها در حرارت زياد بپزند تا رنگ و نقش ثابت شود. طلا تنها فلزي است كه هنگام ذوب شدن با مينا اكسيد نمي‌شود و به همين دليل است كه مي‌توان هر نوع طرح و نقشي را روي آن پياده كرد.

بد نيست بدانيد ميناكاري روي طلا در زمان سلجوقيان به اوج خود رسيد. در اين دوران بود كه ظروف ميناكاري و برنجي نيز متداول شد و حتي اين آثار به كشورهاي همسايه ارسال مي‌شد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

ميناكاري بر روي طلا چه كاربردي دارد؟

در دنياي مد و فشن، طلاي ميناكاري‌شده از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. دليلش هم اين است كه رنگ و طرح‌هاي ويژه‌اي به طلاهاي معمولي مي‌بخشد.

جواهرات ميناكاري‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شكل‌ها در اختيار مشتري‌ها قرار دارند تا هر فردي بنا به سليقه شخصي خود، هرآنچه مي‌خواهد را انتخاب و خريداري كند. اين طلاها عموما قيمت مناسبي هم دارند، در نتيجه براي معتادان به مد و فشن كه عاشق تنوع هستند، گزينه‌هاي بسيار مقرون‌به‌صرفه‌اي بشمار خواهند رفت.

تنوع اين محصولات بسيار زياد است. از جنس‌هاي ارزان با طلاهايي كه عيار كم و قيمت پايين دارند گرفته تا طلاهاي گران‌قيمتي كه از مواد خوب ساخته شده و در نهايت ميناكاري‌شده‌اند.

هنرمنداني كه به طراحي اين جواهرات مي‌پردازند، براي خلق آثار منحصربه‌فرد وقت و زمان زيادي صرف مي‌كنند. همان‌طور كه اشاره كرديم، مزيت طلاي ميناكاري‌شده در تنوع رنگ، طرح و قيمت آن است.

اين جواهرات در همه مدل‌ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده مي‌شوند. شما مي‌توانيد براي ايجاد يك تيپ خاص براي خود، از يك قطعه طلاي ميناكاري‌شده درشت استفاده كنيد. يا براي ست كردن جواهرات خود با لباستان، از چندين قطعه كوچك‌تر بهره بگيريد.

استفاده از طرح‌هاي رنگي براي داشتن تيپ و استايل شخصي و منحصربه‌خود، بيشتر توصيه مي‌شود. به اين صورت با هر لباس خود، از جواهراتي همرنگ مي‌توانيد بهره بگيريد. بنابراين، پيش از خريد جواهرات و طلاي ميناكاري‌شده حتما به رنگ و طرح لباس‌هاي خود توجه داشته باشيد تا پولتان را بيهوده خرج نكرده باشيد. به تِم و طرح جواهر هم توجه داشته باشيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۷:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :