جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اين ۶ كشور چاق‌ترين مردم دنيا را دارند

تخمين زده مي‌شود كه در جهان ۲.۱ ميليون نفر چاق هستند و به نوعي از اين معضل رنج مي‌برند؛ و اين را هم در نظر بگيريد كه چاقي تعريفي متفاوت از اضافه وزن دارند.

چاقي چيست و چه تفاوتي با اضافه وزن دارد؟

بر اساس فرمول محاسبه شاخص توده بدني افرادي كه BMI بالاي 25 دارند با اضافه وزن مواجه هستند و اگر همين شاخص BMI به 30 و بالاتر از آن برود يعني وارد محدوده چاقي شده‌ايم. با اين حساب اين 2.1 ميليون نفري كه در جهان چاق به شمار مي‌روند شاخص توده بدني‌شان حداقل 30 است و مي‌تواند تا 45 نيز بالا برود.

فرمول شاخص توده بدني وزن (بر حسب كيلوگرم) تقسيم بر قد به توان دو (برحسب متر) است. اگر برايتان دشوار است تا BMI خود را محاسبه كنيد مي‌توانيد روي محاسبه bmi در سنين مختلف كليك كنيد و كمتر از چند ثانيه شاخص توده بدني خود را محاسبه كنيد تا ببينيد شما در چه وضعيتي بدني قرار داريد.

چاق ترين كشورهاي دنيا كدامند؟

1. نائورو

در صدر ليست 10 كشور چاق جهان نائورو قرار دارد كه 61٪ از جمعيت آن چاق هستند. عمق فاجعه اين است كه با احتساب افرادي كه در اين كشور اضافه وزن دارند، در مجموع نائورو با 94.5 درصد از نظر چاقي و اضافه وزن در دنيا اول است به همين دليل اميد به زندگي در اين كشور بسيار پايين است.

2. جزاير كوك

درصد چاقي در بين مردم اين جزاير 55.3 است و در رتبه دوم كشورهاي چاق قرار دارند. درصد اضافه وزن نيز 90.9 است كه باز هم باعث مي‌شود اين كشور در جهان، رتبه دوم اضافه وزن را داشته باشد. جزاير كوك يكي از زيباترين كشورها در جهان است، اما به لطف سبك زندگي و ژنتيك عجيب شهروندانش اكنون يكي از چاق‌ترين كشورهاي دنيا به شمار مي‌رود.

3. پالائو

در مجموع 53.5٪ از مردم پالائو چاق هستيند. شايد با خودتان بگوييد كه اين افراد كه در واقع نوعي زندگي جزيره‌اي دارند چرا بايد با وجود آب و هواي مناسب و شرايط زندگي خوب چاق باشند. كاملا حق داريد و اين نشان مي‌دهد اگر شما در بهترين جاي دنيا هم قرار داشته باشيد اما سبك زندگي مناسبي را دنبال نكنيد باز هم ممكن است چاق شده و سلامتي‌تان به خطر بيفتد. جالب است بدانيد كه حدود 78.4 درصد از جمعيت پالائو كه بالاي 15 سال سن دارند اضافه وزن دارند.

4. جزاير مارشال

جزاير مارشال نيز يكي ديگر از كشورهاي چاق جهان محسوب مي‌شود كه در واقع چهارمين كشور چاق در دنيا است. اميد به زندگي در اين كشور كمتر از 70 سال است و نرخ چاقي به نسبت جمعيت نيز 53 درصد است. البته آمارهاي اين جزاير بيشتر از اين بوده اما به لطف پيشگيري‌ها و پيگيري رژيم لاغري منطقه‌اي توانسته‌اند وضعيت خود را كمي بهبود ببخشند.

5. تووالو

51.6٪ از افراد در تووالو چاق هستند. اين كشور كوچك در اقيانوس آرام قرار دارد و در اصل جزيره است. شمار زنان چاق در اين كشور بسيار بيشتر از مردان است و درصد اضافه وزن كل جمعيت اين كشور نيز بالا است. به دليل پايين بودن سطح تحصيلات و كمبود امكانات افراد در اين كشور ممكن است در ساليان آينده به صدر اين ليست صعود كنند.

6. نيوئه

7/81 درصد از افراد در نيوئه داراي اضافه وزن هستند و ميزان چاقي آنها 50 درصد است. به طور مشابه اين كشور نيز اميد به زندگي كمتر از 70 سال است و حتي در خانم‌ها اين رقم پايين‌تر است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۶:۱۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :