جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

5 نكته كه بايد حين انتخاب يك متخصص ارتودنسي كودكان به آن ها توجه كنيد

ما در اين مقاله تنها 6 نكته ساده و ابتدايي را مطرح مي‌كنيم كه توجه به آن‌ها در نهايت منجر به درمان بهتر فرزند شما مي‌شود. اما تنها به اين 6 مورد اكتفا نكنيد و بيشتر و جدي‌تر به دنبال پيدا كردن متخصص مد نظر خود باشيد.

1. حتما و حتما يك متخصص ارتودنسي پيدا كنيد

برخي از والدين ممكن است برايشان مهم نباشد چه دندانپزشكي درمان ارتودنسي كودكشان را انجام مي‌دهند. اما اين اشتباه است و والدين بايد بدانند هر دندانپزشكي صلاحيت انجام درمان ارتودنسي دندان را ندارد.

تنها دندانپزشكاني مي‌توانند و اجازه انجام چنين درماني براي كودكان را دارند كه داراي مدرك تخصصي ارتودنسي باشند. اين متخصصان كه با نام ارتودنتيست شناخته مي‌شوند به‌جز دوره عمومي دندانپزشكي، نزديك 3 تا 4 سال ديگر تحصيل مي‌كنند تا بتوانند به تشخيص، درمان و يا پيشگيري از ناهنجاري‌هاي دنداني و فكي بپردازند.

بنابراين ليستي تهيه كنيد كه در آن فقط متخصصان ارتودنسي واجد شرايط كه مدرك و تخصص ارتودنسي دارند را بنويسيد.

2. به محيط مطب توجه زيادي داشته باشيد

به مطب متخصصان ارتودنسي كه در ليست خود نوشته‌ايد سر بزنيد و وضعيت يا جو مطب تك‌تك آن‌ها را بررسي و مقايسه كنيد. از فضا و محيط مطب متخصص به هيچ عنوان سرسري رد نشويد. زيرا قرار است كودك خود را براي مدت طولاني به آن مطب ببريد بنابراين مطب انتخابي شما بايد حتما مكان مناسبي براي كودكان باشد.

حين بررسي و مقايسه مطب متخصصان، هر كدام ويژگي‌هاي زير را دارند، در ليست بهترين متخصص ارتودنسي كودكان خود قرار دهيد و ماباقي را خط بزنيد:

وجود فضاي باز داخل مطب و سالن انتظار متناسب با سن و سال كودكان

ساكت بودن محيط مطب

وجود كودكان هم سن و سال فرزند شما در كلينيك

حضور پرسنل آشنا به خلقيات كودكان

وجود رنگ هاي شاد و حداقل تجهيزات سرگرمي براي بچه‌ها

3. به باتجربه ها بيشتر اهميت دهيد

به مطب هر كدام از متخصصان ليست خود سر زديد حتما آلبوم و گالري تصاوير قبل و بعد ارتودنسي كودكان موجود در مطب را نيز ببينيد. اگر در گالري، تصاوير تعداد زيادي كودك وجود داشت اين يعني ممكن است تجربه متخصص بالا باشد و نتايج درمان كودكان در مطب اين متخصص بهتر است.

همچنين از والديني كه كودك خود را به مطب آورده‌اند درباره مهارت، توانايي و تجربه ارتودنتيست سول بپرسيد. اگر نظرات و بازخوردها مثبت بود مي‌توانيد متخصصي كه به مطبش سر زديد را در صدر ليست بهترين متخصص كودكان قرار دهيد.

4. صبوري، صبوري، صبوري متخصص ارتودنسي كودكان را بسنجيد

همه مي‌دانيم كه كودكان در سنين پايين نيازهاي خاصي دارند و ممكن است برقراري ارتباط با آن‌ها براي هر متخصص يا دندانپزشكي آسان نباشد. خاصه متخصصاني كه معمولا كودكان زيادي را در مطب خود ويزيت مي‌كنند و با كودكان در ارتباطند (مانند متخصص دندانپزشكي كودكان) معمولا بسيار صبور هستند و تلاش زيادي مي‌كنند تا با صبوري نيازهاي دندانپزشكي بچه‌ها را برطرف كنند.

بنابراين مطمئن شويد ارتودنتيستي را انتخاب مي‌كنيد كه حتما در برخورد با كودكتان به اندازه كافي صبور باشد تا نه خودش اذيت شود و نه تجربه بدي براي كودكتان رقم بخورد.

5. ببينيد آيا دسترسي به متخصص آسان است؟

دسترسي به متخصص كودكان از دو جهت بايد آسان باشد. يكي موقعيت مطب بسيار مهم است و ديگري آنلاين بودن. مسير متخصص نبايد از خانه شما دور باشد زيرا به مرور زمان ممكن فاصله طولاني براي بچه ها غير قابل تحمل و دشوار باشد.

بهتر است متخصص به صورت آنلاين يا تلفني در دسترس باشد تا اگر مشكلي در خصوص ارتودنسي كودكان مشاهده كرديد در اولين فرصت ممكن با او قضيه را در ميان بگذاريد. بنابراين به‌جز موقعيت مطب به دنبال آدرس اينترنتي، شبكه‌هاي اجتماعي و شماره تماس‌هاي متخصص باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :