جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين گزينه براي لاغري سريع چيست؟

اگر اضافه وزن يا چاقي مفرط بيش از حد داريد و به شدت به دنبال راهي براي رسيدن به وزن ايده ال مي‌گرديد يا از امتحان كردن روش هاي مختلف خسته شده ايد و هنوز نتيجه اي نگرفته ايد حتما اين مقاله را بخوانيد. ما به شما توضيح مي دهيم كه از بين رژيم لاغري، ورزش كردن و عمل جراحي لاغري كداميك براي شما بهتر است و شما بايد كداميك را انتخاب كنيد.

همه چيز به شاخص توده بدني بستگي دارد

شاخص توده بدني يك معيار خوب براي بررسي وضعيت چاقي و لاغري است. اين شاخص از يك فرمول بسيار ساده پيروي مي كند و براي به دست آوردن آن تنها كافيست كه وزن خود را به دست آورده و سپس تقسيم بر مجذور قد خود (قد * قد) خود بر حسب سانتي متر كنيد. نتيجه بدست آمده مي شود شاخص توده بدني شما كه مشخص مي كند شما چقدر چاق يا لاغر هستيد.

براي اينكه مشخص شود بهترين روش لاغري براي شما چيست ابتدا بايد BMI يا همان شاخص توده بدني خود را به دست بياوريد. اين شاخص نشان مي دهد كه شما اضافه وزن داريد يا به يكي از چاقي هاي درجه 1 تا 3 مبتلا هستيد.

بهترين روش لاغري براي شاخص توده بدني بين 25 تا 30

به محض اينكه شاخص توده بدني از 24.9 بالاتر رفت يعني شما وارد محدوده اضافه وزن شده ايد. اضافه وزن و شاخص توده بدني كه تا 30 بالا برود به راحتي قابل برگشت است و به شرط انتخاب روش هاي اصولي مي توان ظرف مدت كوتاهي دوباره لاغر شد.

متخصصان لاغري بر اين باورند كه اضافه وزن جزئي و حتي شديد را مي  توان با تركيبي از ورزش كردن و پيروي از رژيم هاي لاغري مناسب به راحتي معكوس كرد. در اين دوره اصلا لازم نيست كه به پزشك معالج مراجعه كرد و به صورت خانگي مي توان به وزن ايده آل دست پيدا كرد.

دقت كنيد ورزش به تنهايي نمي تواند به لاغري كمك كند و پيروي كردن از يك برنامه بدون ورزش نيز شما را لاغر نخواهد كرد. افراد بايد حتما تركيب ورزش و رژيم را انتخاب كنند.

بهترين روش لاغري براي شخص توده بدني 30 تا 40

زماني كه BMI به 30 و بالاتر از آن برسد ديگر ورزش كردن و بهترين رژيم هاي غذايي هم در رسيدن به وزن ايده آل به تنهايي مناسب نيستند. داشتن رژيم لاغري و ورزش حتي اگر منجر به كاهش وزن شود باز هم نياز هست كه اقدامات درماني صورت بگيرد و به پزشك معالج مراجعه شود. چرا؟

زيرا افرادي كه چاق محسوب مي شوند به مرور زمان با بيماري هاي مرتبط با چاقي مواجه مي شوند.  اينجاست مشكل چاقي چند برابر مي شود و بيماري هاي ايجاد شده مانع از كاهش وزن موثر در شخص مي شوند.

به عنوان مثال بيماري فشار خون، ديابت، مشكلات قلبي و .... بيماري هاي مرتبط با چاقي هستند و زماني كه يك شخص چاق به اين بيماري ها مبتلا شود توانايي ورزش كردن و تحمل دنبال كردن رژيم غذايي برايش دشوار مي شود. بهترين روش لاغري در اين افراد دارودرماني در كنار ورزش سبك و رژيم غذايي توصيه شده توسط متخصص تغذيه يا متخصصان لاغري است.

بهترين روش لاغري براي شاخص توده بدني بالاي 40

كساني كه شاخص توده بدني بالاي 40 دارند داراي چاقي درجه 3 يا چاقي مفرط و مرضي هستند. اين چاقي بيمارگونه است و مشكلات بسيار زيادي براي افراد به وجود مي آورد. خبر بد براي اين افراد اين است كه حتي بهترين رژيم هاي لاغري يا ورزش نمي تواند به كاهش وزن آن ها كمك كند؟ چرا؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۹:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :