جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع مختلف ارتودنسي و ارتودنسي مناسب دندان شما

بهترين روش ارتودنسي كدام است؟

چه تفاوتي بين ارتودنسي ها وجود دارد، و كدام نوع براي شما مناسب است؟

افراد كمي هستند كه به اندازه كافي خوش شانس اند كه با دندان هاي كامل و خوب متولد شوند، اما درمان ارتودنسي مي تواند براي شما يا فرزند شما تفاوت بزرگي ايجاد كرد. ارتودنت شما ممكن است هر يك از انواع زير را زير و يا لوازم دندانپزشكي را توصيه كند تا مشكلتان را اصلاح كنيد.

انواع مختلف ارتودنسي

ارتودنسي سنتي

ارتودنسي هاي سنتي از روزهاي اول تا به امروز پيشرفت كرده و در حال حاضر وزن و ساختار سبك تري از آنچه كه مورد استفاده قرار مي گرفت، دارد. آنها از فولاد ضد زنگ با درجه حرارت بالا ساخته ميشوند و داراي براكت هاي فلزي هستند كه با استفاده از نوعي سيمان به هر دندان متصل مي شوند. براكت ها با يك ورقه نازك به يكديگر متصل مي شوند، كه فشاري كه روي دندان ها ايجاد ميشوند را به آرامي به موقعيت هاي صحيح حركت ميدهند.

ارتودنسي سراميكي

اين مدل به همان شيوه اي است كه قبلا انجام مي شد اما براكت ها از يك ماده سراميكي روشن و شفاف ساخته شده اند. اين ارتودنسي براي ديگران قابل مشاهده نيستند، كه باعث مي شود آنها يك انتخاب محبوب براي بزرگسالاني باشند كه نياز به درمان ارتودنسي دارند. بيماراني كه از اين نوع ارتودنسي استفاده ميكنند، گاهي اوقات متوجه مي شوند كه الاستيسيت ها تغيير رنگ مي دهند، كه مي تواند علائمي روي دندان ها را ايجاد كند، همانطور كه توسط ارتودنسي توصيف مي شود. يك متخصص ارتودنسي خوب شما ممكن است از يك محصولي را به شما پيشنهاد دهد مانند خمير دندان colgate phos-flur و دهانشويه anti-cavity fluroid كه دندان هاي خود را در برابر پوسيدگي محافظت ميكند.

ارتودنسي ديمون

اين نوع ارتودنسي در حال حاضر از محبوبيت بالايي برخوردار است، زيرا درمان آن راحت تري است و نياز به بازديد كمتري از دندانپزشكي دارد. پرده هاي Damon خودشان روشن و سبك هستند و از مكانيك اسلايد به جاي الاستيك استفاده مي كنند تا سيم ها را به هم وصل كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۸:۲۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :