جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خواص و ويژگي‌هاي طلاي سفيد

ويژگي‌هاي طلاي سفيد به ميزان فلزهاي به‌كاررفته در آن بستگي دارد. به طور مثال، آلياژ نيكليِ طلاي سفيد، سنگين و بسيار محكم است و براي درست كردن حلقه و زنجير كاربرد دارد. اين در حالي‌است‌كه آلياژ پالاديمي طلاي سفيد نرم و قابل انعطاف است و در نتيجه براي توليد جواهرات با نگين‌هاي ظريف مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

كاربردهاي طلاي سفيد

بيشترين كاربرد طلاي سفيد براي ساخت جواهرات و حلقه‌هاي نامزدي و ازدواج است. چون اين رنگ از طلا با انواع رنگ‌هاي سنگ‌هاي قيمتي ست مي‌شود. به طور مثال، سنگ الماس روي طلاي سفيد خيلي بيشتر و بهتر خود را نشان مي‌دهد تا روي طلاي زرد يا رزگلد. به همين خاطر از اين آلياژ طلا براي انواع سرويس و حلقه‌هاي ازدواج استفاده مي‌كنند. طلاي سفيد به طور كلي محبوب‌تر از طلاي زرد است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

عيار طلاي سفيد چند است؟

بالاترين عيار طلاي سفيد موجود در ايران ۱۸ است. عيار ۱۸ از ۲۴ (۷۵۰ از ۱۰۰۰) يعني ۱۸ قسمت طلا و ۶ قسمت فلزات ديگر تشكيل دهنده آلياژ طلاي سفيد هستند. البته طلاي سفيد با عيارهاي ۱۴ و ۱۲ نيز در بازارهاي جهاني (غير از ايران) موجود است. اين طلاها جنس محكم‌تر، جلاي كمتر و قيمت پايين‌تري نسبت به طلاي سفيد ۱۸ عيار دارند. اما بايد بدانيد كه در ايران خريد و فروش طلاي زير ۱۸ عيار قانوني نيست.

قيمت طلاي سفيد چقدر است؟

قيمت طلاي سفيد با طلاي زرد فرقي ندارد. در واقع، رنگ طلا در قيمت و ارزش آن تاثيري ندارد، بلكه اين عيار طلاست كه ارزش آن را مشخص مي‌كند. يعني قيمت يك قطعه طلاي سفيد ۱۸ عيار با همان قطعه طلاي زرد ۱۸ عيار با هم برابر است. ارزش گذاري انواع مختلف طلا به رنگ آن بستگي ندارد، بلكه وابسته به عيار طلاست.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :