جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چه موانعي براي دندانپزشكان در هنگام بارداري بيمار وجود دارد؟

در اين كه محدوديت هايي براي زنان باردار در مورد درمان هاي دندانپزشكي زيبايي وجود دارد شكي وجود ندارد. اما بررسي عمق مشكلات پيش آمده براي دندان ها و لثه ها است كه تعيين مي كند چگونه درمان هايي براي براي آن ها در نظر گرفته شود. در دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني و سبك زندگي كه براي زنان اتفاق مي افتد، ريسك ابتلا به بيماري هاي دهان ودندان بيشتر مي شود. مراقبت در اين دوران بسيار حائز اهميت است.

براي اين كه خطر ابتلا به بيماري هاي لثه و دندان تا حدود زيادي كاهش يابد، مادران پيش از اقدام براي بارداري بايد دندان ها و لثه هاي خود را چكاپ كامل كنند. گرفتن عكس از دندان ها پيش از بارداري براي اين افراد توصيه مي شود، چرا كه قرار گرفتن در اشعه ايكس در هنگام بارداري با ممنوعيت زيادي مواجه است و مادر نيز ممكن است در طول بارداري نياز به عكس راديوگرافي دندان داشته باشد.

آيا درمان هاي دندانپزشكي در هنگام بارداري قابل انجام است؟

با وجود تمام محدوديت هاي ذكر شده در موارد اورژانسي و يا مواردي كه درد دهاني و دنداني از تحمل مادر خارج است دندانپزشك بارداري  بايد چاره اي بيانديشد و بهترين و كم دردسرترين راهكار را براي درمان مادر انتخاب كند.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان

آيا موانع ياد شده در درمان هاي زيبايي دندانپزشكي نيز وجود دارد؟

به دليل اختياري بودن درمان هاي زيبايي دندانپزشكي، دندانپزشك  مي تواند كارهايي از قبيل زيبا سازي دندان ها و يا هر درماني از اين قبيل را تا پس از زايمان مادر به تعويق بياندازد. در صورتي كه اين امكان وجود نداشت و يا بارداري در اواسط فرآيندهاي درماني اتفاق افتاده است، ارتودنتيست و يا دندانپزشك بايد بهترين تصميم را بگيرد تا بيمار و جنين او در معرض كمترين آسيب ممكن قرار بگيرند. يكي از مشكلاتي كه درمان هاي دندانپزشكي براي بيماران ايجاد مي كنند، دردهاي شديد هستند. تحمل درد نه تنها براي مادر و جنين در هنگام بارداري سخت مي شود، بلكه ممكن است خطرآفرين و مشكل زا باشد. يكي ديگر از مسائلي كه پيش مي آيد، استفاده از مسكن هاي مختلف است كه اين ها نيز مي توانند مشكل ساز باشند. حتي الامكان بايد از انواع بسيار خفيف و كم خطر آن با توجه به توصيه دندانپزشك زيبايي و ارتودنتيست استفاده كرد. در مجموع با وجود تمام مشكلاتي كه دندانپزشكي و درمان هاي آن ممكن است براي مادران باردار داشته باشد، دندانپزشكي زيبايي تقريبا بي خطر است و وجود سيم ها و براكت هاي ارتودنسي و يا انجام لمينيت دندان و ونير كامپوزيت در حين بارداري در صورتي كه اصول اوليه و استاندارد آن توسط دندانپزشك و ارتودنتيست رعايت شود، مشكلي را ايجاد نمي كند.

منبع : https://www.karajdentists.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۱:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :