جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه آنچه كه بايد درباره طلاي سفيد بدانيد

به طور قطع يكي از به يادماندني ترين شركت هاي ساخت جواهر، تيفاني است كه تاريخ تأسيس آن به سال ۱۸۳۷ بر مي گردد. يعني زمانيكه چارلز لوئيس تيفاني ۲۵ ساله به همراه دوستش جان بي يانگ يك فروشگاه زيورآلاتي كوچك در خياباني واقع در شهر نيويورك البته با كمك يك هزار دلاري پدر چارلز راه اندازي كردند.

اولين مؤسس يعني چارلز لوئيس تيفاني اولين فروشگاه خود را در خيابان برادوي در نيويورك با كمك هزينه يك هزار دلاري پدرش تأسيس كرد. به سبب موقعيت مكاني كه اين فروشگاه داشت، به زودي مورد توجه بانوان ثروتمند آمريكايي قرار گرفت. بانواني كه به دنبال سبك هاي جديد جواهرات امريكايي يا سبك هاي زمان ويكتوريا بودند.

تيفاني در سال 1837 توسط چارلز لوئيس تيفاني 25 ساله و جان بي يانگ تأسيس شد و به همين دليل تا مدت‌ها پيش نام اين برند با عنوان تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. در شروع كار پدر لوئيس تيفاني با پيش‌پرداخت 1000 دلار به راه‌اندازي اين كمپاني كمك كرد. تيفاني در ابتداي مسير، در حوزه “لوازم‌التحرير و كالاهاي فانتزي” شروع به فعاليت كرد و پس‌ازآن بود كه در دهه 1840 به سراغ توليد و طراحي جواهرات رفت.

زودتر از چيزي كه انتظار داشتند نام برند جواهرات تيفاني در سراسر آمريكا پيچيد! علت هم چيزي جز طراحي‌هاي ساده اين برند نبود! مديران كمپاني تيفاني اند كو معتقد بودند كه سادگي رمز پيشرفتشان است، آن‌ها جهان طبيعي را منبع اصلي الهام خود در طراحي‌هاي مي‌دانستند و سعي بر اين داشتند تا با حفظ سادگي در طرح‌ها بيشترين هماهنگي را با جهان هستي و طبيعت داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي جامع خريد طلا

سرانجام از دهه 1840 تا 1880 رخ داد اتفاقات محدود اما بزرگي باعث شدند كه برند جواهرات تيفاني اند كو بيش‌ازپيش محبوب و مشهور شود. براي مثال در سال ۱۸۶۱، آبراهام لينكلن، ساخت جامي از طلا را به شركت تيفاني سپرد كه قرار بود براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري از آن رونمايي شود. تيفاني وظيفه خودش را به بهترين شكل به سرانجام رساند و اين اتفاق به نقطه عطفي در فعاليت او تبديل شد. پس از اين رخ داد تيفاني به محبوب‌ترين برند جواهرات براي همسر رئيس‌جمهور آمريكا تبديل شد.

يكي ديگر از اتفاقاتي كه به شنيده شدن هرچه بيشتر نام تيفاني كمك كرد خريداري بزرگ‌ترين و مرغوب‌ترين الماس زردرنگ جهان توسط اين كمپاني بود. در سال 1878 چارلز لوئيس تيفاني بزرگ‌ترين و بهترين الماس زرد جهان را خريداري كرد. اين خبري بود كه مانند بمب در سرتاسر جهان پيچيد! اين الماس با قيراط 287.42 به نام “الماس تيفاني” نام‌گذاري شد.

هفت سال پس از اين اتفاق برند تيفاني اند كو اين افتخار را به دست آورد كه براي دومين بار «نشان بزرگ ايالات‌متحده آمريكا» را طراحي كند. تمام اين اتفاقات دست به دست هم دادند تا برند تيفاني به سرعت در رده گران‌قيمت‌ترين و معروف‌ترين برندهاي جهاني قرار گيرد. البته كه كيفيت و طراحي منحصربه‌فرد محصولات اين برند هم در ارزشمندي آن بي‌تأثير نبودند.

چرخه توليد تيفاني تنها به جواهرات محدود نمي‌شود. اين كمپاني بزرگ محصولات لوكس متعددي را به چرخه توليد خود وارد كرده است؛ اما مي‌توان گفت كه شهرت هيچ ‌يك از محصولات تيفاني به اندازه شهرت آن در طراحي، ساخت و فروش طلا و جواهراتش نيست.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :