جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين زمان عمل بيني از نگاه بهترين جراحان ايران

يكي از مهم‌ترين دغدغه هاي برخي از والدين، بد فرم بودن شكل بيني كودكان‌شان است. در برخي موارد، اين كودكان مشكل تنفسي دارند. و به سختي و با زحمت نفس مي كشند. در اين وضعيت والدين نگرن هستند كه مبادا مشكلي براي آن ها پيش بيايد. آن ها نميدانند كه كودكشان در چه سني ميتواند تحت عمل قرار بگيرد. ما در اين مقاله درباره بهترين سن و سال و بهترين زمان عمل بيني از نگاه بهترين جراحان رينوپلاستي ايران صحبت خواهيم كرد.

محدوده سني مناسب و بهترين زمان انجام عمل بيني چه وقتي است؟

در خصوص انجام بسياري از عمل هاي جراحي زيبايي، معمولا جراحان توصيه مي‌كنند كه به شرايط سني دقت شود. برخي از اعمال جراحي زيبايي مانند عمل بيني بايد در يك محدوده سني خاص انجام شوند. همانطور كه مي دانيد كودكان تا سنين خاصي در حال رشد هستند و بسياري از ساختارهاي آن‌ها از جمله استخوان و غضروف‌ها همچنان طي كودكي و نوجواني در حال رشد هستند. اگر مشكلي در اين ساختارها وجود داشته باشد، بايد تا لحظه توقف كامل رشد صبر كرد. و آنگاه اقدام به انجام عمل كرد. زيرا اگر قبل از اتمام تكامل و رشد استخوان و غضروف عمل كنيم، پس از مدتي نتايج با شكست مواجه مي شود و تمام وقت و هزينه عمل بيني بيهوده و بي نتيجه خواهد شد.

براي انجام عمل جراحي رينوپلاستي لازم است كه:

دختران نوجوان وارد ۱۵ تا ۱۶ سالگي شده باشند (متاسفانه خيلي از نوجوانا اقدام به عمل جراحي بيني در سن ۱۶ سالگي مينكنند كه چندان توصيه شده نيست.)

و پسران نيز سني حدود ۱۷ يا ۱۸ سال داشته باشند.

هرچند كه بسياري از جراحان حاذق ترجيح مي دهند تا پيش از سن ۱۸ سالگي اقدام به عمل بيماران خود نكنند تا بهترين نتايج به دست بيايد. بنابراين از يك نظر ميتوان گفت كه بهترين زمان عمل بيني سنين بعد از ۱۸ سالگي است.

تغييرات ايجاد شده در طول عمل زيبايي بيني

اين عمل تنها به منظور زيبايي صورت نمي گيرد. به طور كل اگر بيني شخصي از لحاظ آناتوميكي و حتي فيزيولوژي داراي ايراد باشد، به گونه اي كه تنفس او با مشكل مواجه شود نيز، مي تواند تحت عمل رينوپلاستي قرار بگيرد.

برخي از بيماران براي خوش فرم شدن بيني و صرفا به دلايل زيبايي‌شناختي اقدام به انجام چنين عملي مي‌كنند. در اين افراد تغييرات زير اعمال مي‌شود:

از بين بردن قوز يا هامپ بيني به كمك رسپ و سوهان

تغيير دادن وضعيت پل بيني

انجام آلار بيني به منظور تغيير سايز و اندازه سوراخ هاي بيني

ايجاد تغيير در تيپ بيني (نوك بيني)

متوازن كردن اندازه بيني با حالت چهره

انجام عمل ترميمي پس از تروما و ضربه

نوجوان خود را مجاب كنيد كه انتظارات منطقي از جراحي بيني خود داشته باشد

اكثر نوجواناني كه به تشخيص متخصص رينوپلاستي در سني قرار دارند كه عمل بيني انجام دهند معمولا انتظارات منطقي و درستي از نتايج ندارند. آن ها بيشتر احساسي برخورد ميكنند و كمتر به نظر بزرگترها و جراح اهميت ميدهند. اما بهتر است شما به نوجوانان خود بياموزيد كه دوره نوجواني با دوره هاي جواني و ميانسالي تفاوت دارد و بعدها ممكن است انتظاراتشان عوض شود. به آن ها بفهمانيد كه فعلا برايشان زود است عمل كنند و بهترين زمان عمل بيني براي آن ها در سنين بالا تر و بيشتر از ۱۸ سال است.

دكتر شكل بيني ام بايد حتما فلان باشد….

بارها گفته شده و اينبار هم تكرار ميكنيم كه شكل بيني هر كس بايد به فرم صورتش بيايد. بيشتر نوجوانان چيزي را از جراح خود ميخواهند كه اصلا به صورتشان نمي آيد يا در آينده ممكن است با توجه به فاكتورهاي ديگر صورتشان را از فرم بي اندازد. جراح هم تنفس و هم زيبايي را در نظر ميگيريد و شما نبايد اصرار كنيد كه هر نوع مدل بيني كه دوست داشتيد را پياده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :