جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عوامل موثر بر هزينه ارتودنسي كودكان

به طور كلي هزينه ارتودنسي در كودكي بسيار كمتر از سنين بزرگسالي مي باشد. در ادامه مواردي كه هزينه ارتودنسي كودكان را تحت تاثير قرار مي دهند، بيان مي كنيم:

نوع و شدت ناهنجاري

ميزان و شدت مشكل و ناهنجاري دهان و دندان يكي از مهمترين مواردي است كه بر هزينه درمان تاثيرگذار است. طبعا هرچه شدت ناهنجاري بيشتر باشد، درمان پيچيده تر خواهد شد. البته اين نكته ي مهم وجود دارد كه ادامه داشتن رشد فك در سنين كودكي، سبب مي شود تا ناهنجاري هاي شديد فكي نيز، به راحتي به كمك دستگاه هاي ارتودنسي درمان شوند.

مدت زمان درمان

يكي ديگر از مواردي كه مي تواند بر هزينه ارتودنسي كودكان اثر داشته باشد، طول مدت درمان ارتودنسي است. در صورتي كه شدت ناهنجاري سبب زياد شدن طول دوره درمان شود، هزينه درمان نيز افزايش مي يابد.

نوع روش درماني

نوع روش درماني نيز از موارد مهمي است كه هزينه ارتودنسي را تحت تاثير قرار مي دهد. ارتودنسي به كمك روش ها و شيوه هاي متنوعي انجام مي شود كه ارتودنتيست با معاينه و بررسي نوع و ميزان ناهنجاري، بهترين روش درماني را انتخاب مي كند.

بيمه

در صورتي كه بيمه تكميلي شما هزينه هاي ارتودنسي را در تعرفه هاي خود قرار داده باشد، مي توانيد بخشي از هزينه درمان ارتودنسي كودك خود را از طريق بيمه تكميلي ارتودنسي دريافت كنيد.

هزينه هاي جانبي ارتودنسي كودكان

علاوه بر مواردي موثري كه بر هزينه درمان تاثير گذار مي باشند و پيش تر به آن ها اشاره كرديم، هزينه هاي جانبي ديگري نيز مي توانند بر هزينه نهايي ارتودنسي كودكان اضافه شوند كه در زير به بررسي آن ها مي پردازيم:

كشيدن دندان

گاهي برخي از كودكان به دليل داشتن ازدحام بيش از حد دنداني لازم است كه يك و يا چند دندان خود را بكشند. در اين موارد دكتر احمدرضا حسيني، بهترين متخصص ارتودنسي در تهران، به خوبي شرايط كشيدن دندان را بررسي كرده و تنها در صورت ضروت، دندان بيمار را خواهد كشيد. يك ارتودنتيست باتجربه سعي مي كند تا به كمك دستگاه هاي ارتودنسي تا حد امكان از كشيدن دندان كودك جلوگيري كند.

درمان بيماري هاي دهان و دندان

گاهي اوقات دندان دائمي كودك دچار پوسيدگي شده است كه در اين شرايط ارتودنتيست قبل از شروع درمان ارتودنسي به درمان پوسيدگي دندان مي پردازد.

هزينه هاي عكس برداري

به طور كلي قبل از شروع درمان، متخصص ارتودنسي با توجه به عكس هاي راديولوژي مربوطه به معاينه دقيق وضعيت دهان و دندان كودك مي پردازد كه مي توان اين هزينه ها را به هزينه كلي درمان اضافه كرد.

هزينه نگهدارنده ارتودنسي

بعد از اتمام دوره درمان، براي تثبيت موقعيت به دست آمده از دندان ها لازم است تا از ريتينر يا نگهدارنده ارتودنسي استفاده شود. البته ريتينر ارتودنسي هزينه بالايي به همراه ندارد، اما با اين حال مي توان آن را نيز جزئي از هزينه نهايي درمان محاسبه كرد.

منبع : http://www.bestdentists.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۳:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :