جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين فصل و بهترين روز براي انجام عمل جراحي بيني

اعمال جراحي به طور كلي در دو دسته اورژانسي و الكتيو (اختياري و انتخابي) قرار مي گيرند. عمل اورژانسي بايد در اسرع وقت صورت گيرد. و اگر انجام آن را به وقت ديگري موكول كنيد احتمالا با جان خود بازي كرده ايد. اما عمل انتخابي اينگونه نيست. مي‌توان براي آن برنامه ريزي كرد و هر موقع كه شرايط جور شد آن را انجام داد. عمل رينوپلاستي نيز به همين شكل است. يعني يك عمل كاملا الكتيو است و بايد گشت تا بهترين زمان ممكن براي انجام آن را پيدا كرد.

نظر جراحان بيني درباره زمان مناسب عمل بيني چيست؟

نمي توان در پاسخ به اين سوال از يك روز خاص در تقويم نام برد. انتخاب يك تايم و زمان مناسب براي انجام عمل رينوپلاستي به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد. هرچند كه بيشتر اعمال مربوط به بيني در فصل بهار و يا اواخر تابستان است اما در نقاط مختلف زمين به صورت همزمان آب و هوا و شرايط جوي مختلفي در جريان است. بهتر است در اين خصوص فقط به بررسي كشور خودمان بپردازيم.

۶ ماهه دوم سال در ايران

ما در كشورمان طي ۶ ماهه دوم سال فصول پاييز و زمستان را تجربه مي كنيم. شايد برخي از افراد پيش خود فكر كنند كه با توجه به سردي هوا، در اين دو فصل نميتوان و درست نيست كه به عمل جراحي بيني اقدام كرد. اما اين تصور لزوما درست نيست و حتي با وجود سرماي اين دو فصل، رينوپلاستي مي تواند طي ۶ ماهه دوم سال نيز انجام شود.

اگر شخصي بتواند به راحتي و بدون دردسر دوره نقاهت خود را با وجود سرماي هوا پشت سر بگذارد، هيچ مانعي وجود ندارد كه او بيني خود را عمل نكند. فرقي نمي كند كه چندمين بار است شخصي اقدام به رينوپلاستي مي كند، در هر صورت جراحان براي بيماراني كه مي توانند پاييز و زمستان را به خوبي تحمل كنند، اين عمل را انجام ميدهند.

۶ ماهه اول سال در ايران

وقتي بتوان در فصول سرد نيز عمل بيني انجام داد، يعني بايد متوجه شده باشيد كه تغييرات دمايي چندان در انتخاب زمان عمل بيني نقشي ندارد. اوايل بهار مي تواند يكي از موقعيت هاي خاص و البته مطلوب براي انجام اين عمل باشد.

در ۶ ماهه اول، ما فصول بهار و تابستان را تجربه مي كنيم. همانطور كه گفته شد بهار مي تواند گزينه خوبي براي عمل رينوپلاستي باشد. تابستان نيز با وجود گرماي شديد باز هم مشكلي براي بيني شما ايجاد نمي كند.

نكته: فصول سرد در مقايسه با فصل هاي گرم مزيت جالبي دارند. براي مثال ورم بيني مي تواند با وجود دماي پايين در فصل هاي سرد زودتر فروكش كند. برعكس در تابستان، ورم مي تواند بيشتر باشد. و اصولا جراح بيني توصيه ميكند كه تا چند روز خود را از تابش مستقيم نور شديد خورشيد در اين فصل دور نگه داريد.

بيشتر بخوانيد : هزينه عمل بيني


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :