جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چطور از تغيير رنگ طلا سفيد جلوگيري كنيم؟

براي پيشگيري از از تغيير رنگ طلا سفيد بهترين و آسان‌ترين كار اين است كه حين انجام كارهايتان از آن ها استفاده نكنيد. مصنوعات طلاي سفيد به دليل داشتن روكش روديم، كمتر از ديگر مصنوعات طلا در برابر ضربه و ساييدگي مقاومت دارند. بنابراين در صورت كشيده شدن به سطوح يا ضربه ديدن، خيلي سريع روكششان از بين مي‌رود و رنگ خود را از دست مي‌دهند.

البته لازم نيست نگران باشيد. چون براي از بين بردن خطوخش‌هاي آن مي‌توانيد طلا سفيد را پوليش كنيد. اما حواستان باشد بيش از يكي يا دو بار در سال اين كار را انجام ندهيد؛ چون ممكن است با اين كار روكش روديم روي طلا سفيد با سرعت بيشتر و در زمان كوتاه‌تري از بين برود.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

در صورت تغيير رنگ طلاي سفيد چه كنيم؟

واقعيت اين است كه تميز كردن طلا سفيد با نگهداري و مراقبت زياد هم ميسر نيست. چون علت زرد شدن طلا سفيد و كدر شدن آن از بين رفتن روكش روديوم آن به مرور زمان است. اما مي‌توانيد با آبكاري آن قطعه‌ي طلا را دوباره از نو درخشان و براق كنيد. براي اين كار كافي است آن را به يك طلاساز بدهيد تا طلا سفيد را با روديوم آبكاري كند.

البته آبكاري طلا سفيد با روديوم صرفاً به خاطر زيبايي و درخشش آن نيست. اين روكش باعث مي‌شود تا طلاي شما ضدحساسيت هم بشود. چون همانطور كه قبلاً هم گفتيم، يكي از فلزاتي كه در ساخت زيورآلات طلا سفيد استفاده مي‌شود نيكل است. بسياري از افراد هم به نيكل حساسيت دارند. چنانچه شما جز اين دسته از افراد هستيد، بهتر است به محض از بين رفتن روكش طلا سفيد، مجدد آن را با روديوم روكش كنيد. تا طلاي زرد پايه با پوست شما تماس مستقيم نداشته باشد و آلرژي ايجاد نكند.

پوليش كردن طلا و جواهرات روشي است كه به واسطه‌ي آن سطح طلاي سفيد صيقل داده مي‌شود و چنانچه خط و خشي داشته باشد برطرف مي‌شود. البته توجه داشته باشيد كه با هر بار پوليش كردن، يك لايه‌ي بسيار ظريف از سطح طلا تراشيده مي‌شود. خب، مي‌دانيم كه لايه سطحيِ طلاي سفيد همان روكش روديوم است كه وقتي طلا را پوليش مي‌كنيد، يعني روديوم را مي‌تراشيد. بنابراين، سفيدي طلا خيلي سريع‌تر از حالت عادي پاك مي‌شود و طلاي زرد از زير آن بيرون مي‌زند. بنابراين نبايد طلا را بيش از حد پوليش كنيد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :