جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اهميت استفاده از چسب بيني بعد از عمل جراحي رينوپلاستي

هرچند كه كليات انجام عمل جراحي بيني و مراقبت هاي بعد از آن يكي است، اما جزئيات آن در ميان جراحان و بيماران مختلف با هم متفاوت است. هر جراحي بر اساس مهارت خود و يا ترجيح بيمار از تكنيك هاي خاصي براي جراحي رينوپلاستي استفاده مي كند. اين نكته در خصوص چسب بيني نيز صادق است.

 اهميت چسب در عمل بيني

طي عمل جراحي زيبايي بيني معمولا ساختارهاي بيني از جمله پوست، غضروف، مخاط و استخوان دستكاري مي شوند. دستكاري و انجام برخي كارهاي ديگر بر روي اين ساختارها نيازمند تثبيت است. اگر تغييرات ايجاد شده مورد حمايت و پشتيباني چيزي يا ساختاري قرار نگيرند، چند روز بعد از عمل بيني فرم ناخوشايندي به خود مي گيرد.

اسپيلينت‌ بيني نقشي پررنگي در محافظت از بيني اصلاح شده شما دارد

اسپيلينت‌ يا همان گچ بيني نيز در كنار چسب به فيكس شدن نتيجه عمل كمك مي كند. از آنجا كه بيني پس از عمل پك مي شود (استفاده از تامپون حاوي پماد تتراسايكلين براي پيشگيري از بروز عفونت و خونريزي)، براي تثبيت بيشتر و محافظت از بيني، بايد نزديك ۵ تا ۷ روز مورد استفاده قرار بگيرد.

علاوه بر نقش محافظتي، گچ بيني ميتواند ورم بيني را كمتر كند. البته از بروز بيشتر ورم بيني جلوگيري مي كند. با اين حساب تا يك هفته بيني شما مي تواند از ضربه و  يا تغيير شكل در امان بماند.

استفاده مداوم از چسب بعد از برداشتن گچ بيني

اسپلينت تا ابد بر روي بيني شما قرار نخواهد گرفت و لاجرم پس از نهايتا ۱ هفته بايد برداشته شود. پس از برداشته شدن كچ بيني، وظيفه حمايت و حفاظت از بيني بيشتر برعهده چسب بيني است. از لحظه برداشتن كچ، شما بايد مدت زماني حدود دو يا ۳ ماه به صورت پيوشته از چسب براي محافظت و حفظ شكل جديد بيني استفاده كنيد.

تا كي و چه مدتي بايد به بيني عمل شده‌ام چسب بزنم؟

بيماران معمولا به يك اندازه از چسب و ساختارهاي محافظ استقبال نمي كنند. برخي از افراد ممكن است هيچ مشكلي با چسب زدن نداشته باشند و تا ماه ها به راحتي و بدون دردسر از آن استفاده كنند. در حالي كه بعضي بيماران ممكن است نتوانند بيشتر از چند هفته چسب را تحمل كنند

حساسيت به چسب رينوپلاستي

برخي از افراد ممكن است به چسب حساسيت داشته باشند. براي مثال ممكن است طي استفاده مكرر از چسب، پوستشان جوش بزند يا دچار التهاب شود. اگر فكر ميكنيد پوست شما ممكن است به اين چسب ها حساس باشد با جراح بيني خود صحبت كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه عمل بيني


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۷:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :