جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درباره قانون ماليات بر ارزش افزوده طلا در سال ۱۴۰۰ چه مي‌دانيد؟

قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده طلا و حذف ماليات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، ولي اجراي آن بر اساس اعلام سازمان مالياتي به شش ماه آينده موكول شد.

ماليات بر ارزش افزوده در واقع مبلغي اضافه بر قيمت طلاست كه خريدار هنگام خريد طلا بايد به فروشنده پرداخت كند و فروشنده هم موظف است آن را به  خزانه‌ي دولت واريز كند. يعني در واقع، فروشنده‌ي طلا در اين ميان فقط يك واسطه براي دريافت ماليات از مردم و پرداخت به دولت است.

حالا بر اساس قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده  كه در روز ۱۲ تيرماه سال ۱۴۰۰ توسط رياست جمهوري ابلاغ  شده، «اصل» طلا از ماليات بر ارزش افزوده معاف شده و فقط از اجرت و سود مصنوعات طلا ماليات دريافت مي‌شود. البته اين قانون شرط و شروطي هم دارد. يعني فقط به شرطي اصل طلا از ماليات بر ارزش افزوده معاف است كه طلافروشان معاملات خود را در سامانه‌ي جامع سازمان امور مالياتي ثبت كند.

البته هنوز اين سامانه طراحي و ساخته نشده است و بسترهاي لازم براي اجراي اين قانون نيز مهيا نيست. «ابراهيم محمدولي» رئيس اتحاديه طلا، جواهر، نقره و سكه تهران نيز بر همين اساس گفته، زمان اجراي اين قانون براساس اعلام مسئولين سازمان امور مالياتي، دي ماه سال جاري خواهد بود. يعني اجرايي شدن اين قانون تا شش ماه آينده ممكن نيست. بنابراين تا آن زمان، معاملات طلا با همان قانون قبلي اجرا خواهند شد.

بيشتر بخوانيد :                              

قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده طلا به نفع طلافروشان نيز هست

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در رابطه با تصويب اين قانون گفته، صنف طلا و جواهر از همه بيشتر براي حذف ماليات از اصل طلا مشتاق است. به اين دليل كه دريافت ۹ درصد ماليات بر ارزش افزوده از كل طلا، باعث شده تا قيمت تمام شده براي خريدار طلا بالا برود و به همان نسبت هم تقاضا براي خريد كاهش پيدا كند. اين امر ركود بي‌سابقه‌اي در صنف و صنعت طلا و جواهر ايجاد كرد و موجب تعطيلي بخش وسيعي از توليدكنندگان و فروشندگان اين حوزه شد.

بنابراين، اجرايي شدن اين قانون سرآغاز فصل جديد و مباركي براي رشد و ارتقاء صنعت كهن طلا و جواهر در كشور خواهد شد و زمينه توسعه و پيشرفت توليد و صادرات را به دنبال خواهد داشت. به اين دليل كه با اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده قيمت تمام شده كالا براي مردم كاهش پيدا مي‌كند و قيمت تمام شده كه كاهش پيدا كند، طبيعتاً جنس ارزان‌تر به دست مردم مي‌رسد و اين باعث رونق بازار و صنعت طلا و جواهر خواهد شد.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۵۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :