جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

۵ دليل كه چرا دندانپزشك عمومي نمي‌تواند ارتودنسي انجام دهد

با وجود اينكه براي درمان ناهنجاري‌هاي فكي و دنداني (و موقعيت‌هاي نامنظم اين دو) بايد تنها به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كرد، اما هنوز برخي از افراد تصور مي‌كنند يك دندانپزشك عمومي نيز مي‌تواند نامنظمي‌هاي دنداني آن‌ها را برطرف كند. اما واقعيت اين است كه دندانپزشك عمومي قادر به انجام درمان‌هاي ارتودنسي دندان نيست. با خواندن اين ۵ دليل متوجه خواهيد شد كه چرا براي شروع ارتودنسي بايد فقط به يك ارتودنتيست سر بزنيد و دور دندانپزشكان عمومي را خط بكشيد.

۱. دندانپزشك عمومي تخصصي در ارتودنسي ندارد

براي اينكه شخصي به يك دندانپزشك تبديل شود بايد پس از قبول شدن در رشته دندانپزشكي، به مدت ۶ تا ۷ سال دوره عمومي اين رشته را بگذراند. پس از اتمام اين دوره و طرح اجباري، دندانپزشكان عمومي مي‌توانند اقدام به داير كردن مطب كنند و درمان‌هاي عمومي دندانپزشكي مانند ترميم دندان را انجام دهند.

زماني كه اين دندانپزشكان در آزمون تخصصي شركت كنند، مي‌توانند در يكي از تخصص‌هاي دندانپزشكي به مدت ۳ تا ۴ سال تحصيل كنند تا تبديل به متخصص شوند. متخصص ارتودنسي نيز يك دندانپزشك است كه به صورت تخصصي در رشته ارتودنسي تحصيل كرده و به صورت تخصصي و اصولي اقدام به تشخيص، درمان يا پيشگيري از ناهنجاري‌ها و نامنظمي‌هاي دنداني و فكي مي‌كند.

در واقع يك متخصص ارتودنسي يك دندانپزشك است كه علاوه بر توانايي انجام درمان‌هاي عمومي قادر به درمان نامنظمي‌هاي دنداني و فكي نيز هست. اما دندانپزشك عمومي متخصص نيست و صلاحيت انجام درمان‌هاي ارتودنسي را ندارد.

۲. چون فقط يكبار ارتودنسي مي‌كنيد بايد اصولي قدم برداريد

معمولاً اگر درمان ارتودنسي به صورت اصولي و توسط يك متخصص ارتودنسي خوب انجام شود، نتايجي دائمي به دنبال دارد. اين يعني با يك‌بار ارتودنسي كردن، نتايج دائمي به دست خواهد آمد و شما براي هميشه دندان‌هاي مرتبي خواهيد داشت.

اما از آنجا كه دندانپزشكان عمومي متخصص نبوده و به صورت اصولي به درمان‌هاي ارتودنسي آشنا نيستند، ممكن است باعث شكست نتايج شده و شما را نيازمند درمان مجدد ارتودنسي كنند.

بنابراين، چون يكبار ارتودنسي مي‌كنيد سعي كنيد نه تنها به دنبال دندانپزشكان عمومي نباشيد، بلكه فقط و فقط به فكر پيدا كردن بهترين متخصص ارتودنسي شهر خود باشيد. (تنها با يك جستجوي ساده در اينترنت مي‌توانيد به هدف خودتان برسيد. فقط كافيست جستجوي خود را با كليدواژه بهترين متخصص ارتودنسي (شهرتان) آغاز كنيد. مثلا بهترين متخصص ارتودنسي در كرج، تهران، اصفهان و شيراز يا هر شهر ديگري را جستجو كنيد.)

۳. دندانپزشك عمومي اهميتي به علت كج شدن دندان‌هاي شما نمي‌دهد!

يكي از تفاوت‌هاي دندانپزشك عمومي با متخصص ارتودنسي، دانش و مهارت آن‌ها در تشخيص علت ناهنجاري‌هاي فكي و دنداني است. متخصصان ارتودنسي با دقت و ظرافت خاصي ريشه مشكلات افراد را به صورت اصولي پيدا كرده و متناسب با آن بهترين روش درمان را پياده مي‌كنند. اما يك دندانپزشك عمومي معمولاً دانش تخصصي در اين خصوص ندارد.

۴. دندانپزشكان عمومي هيچ توجهي به زيبايي صورت شما نمي‌كنند!

ارتودنسي مي‌تواند تاثير قابل توجهي بر روي صورت، خط لبخند و ظاهر كلي صورت شما داشته باشد. يك متخصص ارتودنسي آموزش ديده است تا رويكردي جامع و كاملا تخصصي در درمان شما داشته باشد تا ظاهر كلي صورت‌تان در كنار لبخند شما در بهترين حالت قرار دهد.

يك ارتودنتيست فقط به زيبايي لبخند شما فكر نمي‌كند، بلكه به هارموني و هماهنگي دندان‌ها با تمام اجزاي صورت فكر مي‌كند. در حقيقت او ياد گرفته كه چطور اجزاي لبخند را با هم هماهنگ كند. ما يك دندانپزشك عمومي توجهي به هماهنگي دندان‌ها با ساير اجزاي صورت ندارد، زيرا دانش آن را ندارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :