جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

4 روش تضميني براي اصلاح لبخند لثه اي( بخش دوم )

درمان ارتودنسي دندان

در بيشتر افرادي كه لبخند لثه اي دارند به صورت همزمان دندان ها نيز نامرتب هستند. در چنين مواردي ليفت لثه با ليزر و ارتودنسي دندان بايد حتما انجام شود. زيرا تا دندان ها مرتب نشوند ليفت لثه فايده اي ندارد.

در چنين افرادي ممكن است ليفت لثه ابتدا انجام شود تا دستگاه هاي ارتودنسي نصب شوند. در طول يا انتهاي درمان نيز، از ليزر براي بالا بردن بافت لثه و از بين بردن التهابات آن استفاده مي شود.

فقط در نظر بگيريد كه اگر لبخند لثه اي داريد و دندان هاي نامرتب است حتما و حتما بهترين متخصص ارتودنسي دندان را براي درمان خود را خود انتخاب كنيد. زيرا ارتودنسي با ليزر كار هر متخصصي نيست. معمولا متخصصاني كه در ليست هاي اينترنتي موسوم به بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران قرار دارند همگي در مطب خود ارتودنسي با ليزر دارند و مراجعه به آن ها توصيه مي شود.

تزريق بوتاكس براي درمان لبخند لثه اي

فعاليت بيش از حد عضلات درگير در بالا بردن لب فوقاني يكي از علل لثه اي شدن لبخند است. افرادي كه عضلات فعال و بسيار پر تحرك دارند زماني كه صحبت مي كنند و يا لبخند ميزنند قدرت عضلات بالابرنده لب بالايي شان بسيار زياد است. در اين افراد مي توان با تزريق بوتاكس به صورت موقت عضله را غيرفعال يا ضعيف كرد. نتايج موقتي است و نياز به تمديد دارد.

 تزريق فيلر و ژل پر كننده لب

در برخي افراد ضخامت و اندازه لب بالا بسيار كم است به طوري كه نازكي لب باعث شده حين لبخند زدن بخش زيادي از بافت لثه ديده شود. در چنين مواردي بهتر است براي رفع و يا اصلاح لبخند لثه اي اقدام به تزريق فيلر يا پر كننده هاي پوستي كرد.

حجم مشخصي از فيلر توسط يك پزشك واجد شرايط براي حجم دهي و افزايش ضخامت به لب هاي نازك در اين روش توصيه مي شود. فقط توصيه مي شود كه قبل از تزريق فيلر و ژل به لب حتما با يك متخصص ارتودنسي خوب مشورت كنيد. چون تزريق ژل له لب موقتيي است و نياز به تمديد مجدد دارد.

عمل جراحي لب فوقاني

اگر براي غيرفعال كردن يا كاهش فعاليت عضلات بالابرنده لب بالا مايل نيستند كه بوتاكس را امتحان كنيد، مي توانيد با عمل جراحي لب چنين كاري انجام دهيد. در طي اين عمل عضلات درگير با بالا كشيدن لب كمي سست شده و يا به طولشان افزوده مي شود. باا انجام اين عمل ديگر حين لبخند زدن لب بيش از حد بالا كشده نمي شود و لبخند لثه اي به راحتي اصلاح يا درمان مي شود.

تنها ايراد عمل جراحي لب اين است كه اگر توسط يك جراح خوب صورت نگيرد احتمالا اسكار يا رد زخم به جاي بماند يا زيبايي صورت را به خطر بي اندازه. در انتخاب جراح حتما دقت كنيد.

بيشتر بخوانيد :

هزينه بليچينگ دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۶:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :