جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اگر در طول ارتودنسي با پوسيدگي دندان مواجه شديم چه كنيم؟

سالانه ميليون ها نفر در سراسر جهان دندان هاي خود را با انواع روش هاي ارتودنسي منظم، هماهنگ و تراز مي كنند. هم بزرگسالان و هم كودكان مي توانند با كمك بهترين  متخصص ارتودنسي به اين مهم دست يابند و از ساير مزاياي آن بهره مند شوند. سواي فوايد بيشمار ارتودنسي دندان، اما اين درمان ممكن است چالش هايي را نيز پيش روي  افراد قرار بدهد. براي مثال افراد زيادي هستند كه مستع پوسيدگي دندان هستند و از اينكه دندان هايشان در طول ارتودنسي پوسيده تر شود مي ترسند. اين مقاله را براي اين دست افراد نوشته اين تا به آن ها  نشان دهيم چيزي براي ترسيدن از پوسيدگي دندان در ارتودنسي وجود ندارد و حتي با دليل قانع كننده اهميت ارتودنسي در از بين بردن پوسيدگي را بيان ميكنيم .

ممكن است برخي اوقات به دليل عدم رعايت بهداشت يا عدم عمل به توصيه هاي متخصص ارتودنسي يا هر دليل ديگري يك يا چند دندان شما در طول ارتودنسي دچار پوسيدگي شود. حتي بعضي اوقات ممكن است با وجود تلاش در راستاي حفظ دهان و دندان به درجاي از پوسيدگي دندان ها مواجه شويد. تكليف چيست؟ با اين پوسيدگي چه كنيم؟

خبر خوب اين است كه حتي با وجود بريس هاي ارتودنسي شما مي توانيد با روش هاي مختلفي اقدام به ترميم دندان پوسيده كنيد. يعني ارتودنسي هيچ مانعي براي پر كردن يا ترميم دندان پوسيده شما ايجاد نخواهد كرد. و اصولا لازم نيست صبر كنيد تا مدت زمان ارتودنسي تمام شود، تا بعد از درمان اقدام به ترميم كنيد. همزمان با مراجعه به يك متخصص ترميمي ميتوانيد دندان را ترميم و پر كنيد.

شدت پوسيدگي و نوع درمان آن در طول ارتودنسي

البته به اين نكته هم توجه كنيد كه درمان و ترميي پوسيدگي دندان در طول ارتودنسي به محل پوسيدگي يا پوسيدگي هاي احتمالي هم ربط دارد. اگر پوسيدگي شديد بوده و در محلي باشد كه براكت ها يا ساير بخش هاي بريس مانع از ترميم مي شوند، به طور موقت ممكن است بريس در آن بخش برداشته شود. و بعد از ترميم دندان دوباره كار گذاشته ميشود. اما در اغلب موارد بدون برداشتن بريس ها ترميم انجام مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :