جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روشهاي تميز كردن طلا

شستشوي طلا در خانه به راحتي و با چند روش خيلي راحت انجام مي شود. شايد تميز كردن برخي از آنها مانند دستبند طلا ساده تر و راحتتر از مثلا يك انگشتر با نگين هاي ريز باشد. در اين مقاله  شما را با 4 روش خيلي ساده آشنا خواهيم كرد كه با ساده ترين وسايلي كه هر شخصي در خانه ي خود دارد انجام مي شود. با ما همراه باشيد.

1- استفاده از مايع ظرفشويي

در اين روش يك پياله كوچك  را از آب پر كنيد و چند قطره مايع ظرفشويي را در آن بريزيد و به هم بزنيد تا خوب مخلوط شوند.

استفاده از آب شهري براي تميز كردن طلا بلا مانع است اما شما مي توانيد از آب كربناته نيز استفاده كنيد. كربنات موجود در اين آب، چربي را بهتر از بين مي برد. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه در استفاده از آب جوش احتياط كنيد چرا كه طلا هايي كه سنگ و جواهرات ظريف دارند ممكن است آسيب ببينند.

در مرحله بعد براي برق انداختن طلا ي خود آن را در محلول آب و مايع ظرفشويي قرار دهيد. 15 دقيقه كافيست تا اين محلول چربي ها و كثيفي هاي طلاي شما را از بين ببرد.

براي نتيجه گيري بهتر بعد از بيرون آوردن طلاي خود از  اين محلول از يك مسواك استفاده كنيد. مسواك را روي تمامي سطح طلاي خود بكشيد و تما درز هاي آن را با مسواك تميز كنيد.

حالا وقت آن رسيده كه طلاي خود را زير شير آب بشوئيد. طلاهاي ساده را با آب گرم و طلاهايي كه داراي سنگ ها ي قيمتي هستند را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهيد ، چراكه ممكن است جواهر زير آب گرم بشكند.

پس از شستشوي طلا آن را با يك  حوله ي نرم خشك كنيد.

به همين راحتي بعد از انجام اين چند كار مشاهده خواهيد كرد كه طلاي شما همانند روز اول درخشش و جلاي  كافي را پيدا خواهد كرد.

بيشتر بخوانيد :

خريد انگشتر طلا

2- استفاده از جوش شيرين

يكي از موارد بسيار رايجي كه در تميز كردن طلا كاربرد دارد جوش شيرين است. اين ماده ي قوي حتما در خانه ي همه شما موجود است و به راحتي مي توانيد از آن بهره بگيريد.

براي تميز كردن طلا مقداري جوش شيرين را با مقداري مايع ظرفشويي مخلوط كنيد. از مخلوط شدن اين دو ماده خميري حاصل مي شود كه مي توانيد مقداري از آن را با مسواكي برداشته و بر روي طلاي خود بزنيد و با مسواك نرم به خوبي طلا را تميز كنيد. بعد از آن كه به خوبي تمام قسمت هاي طلاي خود را تميز كرديد آن را در زير آب ولرم شستشو دهيد و سپس با يك حوله ي نرم به خوبي خشك كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه طلاي شما همانند روزهاي اوليه ي استفاده ي شما درخشان و براق شده است.

3- تميز كردن طلاهايي كه چسب دارند

براي تميز كردن طلاهايي كه نگين آنها با استفاده از چسب بر روي آنها قرار گرفته است نمي توانيد از آب استفاده كنيد چرا كه آب باعث از بين رفتن خاصيت چسب و سپس افتادن نگين مي شود.

در اين مواقع براي برق انداختن طلا مي توانيد چند قطره مايع ظرفشويي را در يك پياله آب بريزيد و يك دستمال يا حوله ي نرم را آغشته به اين محلول كنيد و سپس بر روي طلاي خود بكشيد تا تميز شود.

بعد از آن حوله را به آب ولرم آغشته كرده و دوباره بر روي طلاي خود بكشيد. مشاهده خواهيد كرد كه طلاي شما همانند روز اولش درخشان خواهد شد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :