جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز در مورد حساسيت به طلا

طلاي خالص بسيار نرم است و نمي‌توان با آن جواهر و مصنوعات زينتي ساخت. به همين خاطر طلا را با فلزهاي ديگري مثل مس، نقره و نيكل تركيب مي‌كنند تا استحكام بيشتري پيدا كند. همچنين همه زيورآلات طلا براي اينكه درخشان و براق شوند با يك لايه طلا يا روديوم آبكاري مي‌شوند. ديگر فلزهاي موجود در طلا با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلا بعد از مدتي سياه و كدر شود. همچنين باعث ايجاد آلرژي پوستي هم مي‌شود. در ادامه با طلا فروشي اينترنتي آزادي گلد همراه باشيد تا شما را با عوامل و علائم حساسيت به طلا آشنا كنيم.

عوامل حساسيت زا چيست؟

نيكل يك فلز مقاوم، چكش‌خوار، نسبتا كمياب، براق با ساختار بلورين و مكعبي‌شكل به رنگ سفيد و نقره‌اي است. اين فلز از گروه آهن‌ها است كه سخت و قابل انعطاف است، هادي جريان الكتريسيته و يكي از عوامل حساسيت‌زاست.

يكي ديگر از فلزاتي كه در صنعت طلاسازي از آن استفاده مي شود فلز كادميوم است. اين فلز داراي خاصيت سمي است و براي انسان، خطرات زيادي به همراه دارد. از اين رو آن را با تركيبات ديگر، مورد استفاده قرار مي‌دهند. البته استفاده از فلز كادميوم در ساخت زيورآلات، بسيار نادر است؛ اما اگر در تهيه آنها، از اين فلز استفاده شده باشد ممكن است بعد از استفاده، متوجه حساسيت‌هاي پوستي شويد. كادميوم بيشتر در ساخت بدليجات به كار برده مي‌شود.

اكثر ما فكر مي‌كنيم كه كه امكان ندارد طلا آلرژي‌زا باشند و حساسيتي روي پوست ما ايجاد كند اما بايد بدانيد كه طلا هم تا حدودي مي‌تواند حساسيت‌زا باشد. اما احتمال اين اتفاق خيلي كم است و بيشتر هم در طلاهاي با عيار پائين مشاهده مي‌شود. چون در اين طلاجات از مس و نيكل بيشتري استفاده شده است. در نتيجه احتمال بروز حساسيت‌هاي پوستي بيشتر خواهد بود. مس و نيكل فلزاتي هستند كه به سرعت در جاي مرطوب و خيس، اكسيد مي‌شوند. بنابراين اگر حساسيت پوستي داريد، احتمال دارد در تماس با اين فلزها علاوه بر سياه شدن پوست، شاهد خارش و سوزش پوست هم باشيد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

علائم حساسيت به طلا چيست؟

نشانه‌هاي حساسيت به نيكل موجود در طلا اغلب پس از ۱۲ تا ۴۸ ساعت پس از استفاده از طلا خود را نشان مي‌دهد. از جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • خارش
  • قرمز شدن پوست
  • التهاب يا تاول زدن پوست
  • پينه بستن

همچنين ايجاد حالتي مانند سوختگي روي پوست از جمله نشانه‌هاي يك پوست حساس در برابر زيورآلات و طلاجات است. شايع‌ترين نواحي ايجاد واكنش‌هاي آلرژيك به زيورآلات، لاله گوش (استفاده از گوشواره)، انگشتان (استفاده از انگشتر طلا و حلقه)، دور گردن (استفاده از گردنبند) است.

پمفوليكس يك نوع درماتيت دست تاول دار است كه در افرادي كه سابقه آلرژي به جواهرات دارند شايع است و ناشي از تماس با منابع ديگر نيكل مثل سكه يا كليد است. واكنش به جواهرات هميشه ناشي از آلرژي به فلز خاص نيست.

توجه داشته باشيد كه اگر اين نشانه‌ها درمان نشوند ممكن است پراكنده شوند و به ديگر نقاط بدن هم سرايت كنند. عرق كردن بدن باعث پخش شدن دانه و محل خارش در پوست مي‌شود.

منبع : آزادي گلد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۱۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :