جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلاي سفيد آلرژي زا تر است يا طلاي زرد

ميزان حساسيت‌زايي طلاي سفيد بيشتر از طلاي زرد است. به اين دليل كه طلاي سفيد در واقع همان طلاي زردي است كه روي آن يك لايه روديوم كشيده شده است. ممكن است طلاي زردي كه در زير كار شده، عيار كمي داشته باشد و در نتيجه ميزان نيكل موجود در آن قطعه زياد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزي و خارش خواهيد بود.

نكاتي كه افراد داراي حساسيت به طلا بايد بدانند

در موارد نادري ممكن است حتي وقتي طلاي عاري از نيكل يا طلا با عيار بالا مي‌خريد هم باز به آن حساسيت بدهيد.

اگر انگشتر خود را تغيير سايز داده باشيد، ممكن است تعميركار جواهر از فلزي كه حاوي نيكل است در بزرگ‌ كردن انگشتر استفاده كرده باشد. در نتيجه انگشتر بعد از تعمير، حساسيت ايجاد خواهد كرد.

قبل از استفاده‌ي زيورآلاتي كه به آن حساسيت داريد بايد پوست دست خود را كاملاً خشك كنيد چراكه نبود رطوبت و آلودگي روي سطح پوست باعث كاهش تاثيرات آلرژي‌زا مي‌شود.

از خريد طلا با عيار ۱۰ يا ۱۴ به شدت پرهيز كنيد تا پوستتان قرمز و دچار خارش نشود.

از خريد طلاي روكش شده (آبكاري) پرهيز كنيد. اغلب روكش‌هاي طلا حاوي نيكل هستند و مي‌توانند حساسيت ايجاد كنند.

طلاي سفيد نخريد. يكي ديگر از توصيه‌ها اين است كه به هيچ عنوان سراغ طلاي سفيد نرويد. طلاي سفيد در واقع همان طلاي زرد است كه روي آن يك لايه روديوم كشيده شده. ممكن است طلاي زردِ زير كار، عيار كمي داشته باشد و در نتيجه ميزان نيكل موجود در آن قطعه زياد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزي و خارش خواهيد بود.

جواهرات هايبو آلرژيك جواهراتي هستند كه ضد حساسيتند و با مواد مرغوبي ساخته شده‌اند به همين خاطر قطعاً قيمت قابل توجهي هم نسبت به زيورآلات و جواهرات ديگر دارند؛ همچنين اغلب اين نوع زيورآلات را در بين محصولات برند و به نام مي‌توانيد مشاهده كنيد. اگر روي جعبه يا كاور جواهري عبارت Hypo-allergeic حك شده بود، مطمئن باشيد اين محصول از حساسيت كمتري نسبت به ديگر جواهرات برخوردار است و كمتر به پوست حساس شما آسيب مي‌رساند.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۲:۳۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :