جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع زيور آلات مردانه

1. ساعت مچي مردانه

يكي از مرسوم ترين و محبوب‌ترين زيورآلات مردانه، ساعت مچي است.

اغلب مردان دست‌كم دو نوع ساعت خوب دارند؛ يكي براي استفاده روزمره و ديگري ساعتي لوكس و گران‌قيمت براي مراسم رسمي و مناسبت‌هاي خاص.

البته در دهه‌هاي اخير ساعت‌هاي مچي هوشمند هم جاي خود در ميان اكسسوري‌هاي مردانه باز كرده‌اند.

ساعت هاي مچي مردانه در طرح‌ها و برندهاي بسيار متنوعي عرضه مي‌شوند.

اما وجه مشترك همه آنها اين است كه: ساعت بايد بدست غيراصلي شما بسته شود. يعني اگر چپ‌دست هستيد، بايد ساعت را به مچ دست راست ببنديد و برعكس.

همچنين بايد مطمئن شويد كه ساعت فيت دست است و از آن آويزان نمي‌شود.

2.دستبند مردانه

از ديگر اكسسوري‌هاي محبوب در ميان مردان مي‌توان به دستبند اشاره كرد. دستبندهاي مردانه تفاوت بارزي با انواع زنانه دارند. در اين زيورآلات از آويز يا اندازه‌هاي بزرگ خبري نيست و اغلب هم با متريال‌هاي ديگري همچون چرم همراه هستند.

شما با يك دستبند سنگي زيبا مي‌توانيد در يك جمع مردانه خوش بدرخشيد. البته اين امر به جنس و طرح دستبندي كه خريداري مي‌كنيد هم بستگي دارد. هر چه جنس سنگ‌هاي به كار رفته در ساخت دستبند باكيفيت‌تر باشد، جذابيت ظاهري آن بيشتر خواهد بود. دستبندهاي سنگي مردانه اغلب از سنگ‌هاي طبيعي ساخته مي‌شوند و مي‌توانند اثر فيزيكي و روحي نيز روي فرد داشته باشند.

اولين مساله‌اي كه هنگام استفاده از دستبند بايد مدنظر داشته باشيد اين است كه اين اكسسوري قرار است تكميل كننده تيپ شما باشد، نه نقطه كانوني آن. يعني سعي كنيد از دستبندهايي استفاده كنيد كه با تيپ و استايل شما همخواني دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زياده‌روي نكنيد. مثلاً دستبند مهره‌اي / سنگي را مي‌توانيد با هر لباسي ست كنيد. اما مثلا نمي‌توانيد مدل‌هاي چوبي يا پلاستيكيِ كم ارزش را با لباس‌هاي رسمي بپوشيد زيرا هيچ تناسبي با هم ندارند.

3.دكمه سرآستين

از جمله زيورآلات متداولي كه مردان از آن‌ها استفاده مي‌كنند، «دكمه سرآستين» است. از اين دكمه‌ها براي تزيين لباس‌هاي رسمي استفاده مي‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گيره كراوات مي‌فروشند. دكمه سرآستين از جنس‌هاي مختلفي چون نقره، استيل، طلا و تيتانيوم ساخته مي‌شود و گاهي آن‌ها را با كريستال و سنگ تزيين مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ايران چندان مرسوم نيست اما هستند عده‌اي كه از اين زيورآلات براي تكميل تيپ خود استفاده مي‌كنند. اگر دوست داريد گوشواره به گوش كنيد، توصيه مي‌كنيم با اندازه‌هاي كوچك و به رنگ تيره شروع كنيد. اغلب مردان فقط در يك گوش خود گوشواره مي‌اندازند.

گوشواره‌هاي ساده، گوشواره‌هاي ميخي و گوشواره‌هاي تكي از جمله جواهراتي هستند كه هيچ‌گاه كهنه و قديمي نمي‌شوند و مي‌توانيد هميشه و براي مناسبت‌هاي مختلف از آنها استفاده كنيد. فقط بايد توجه داشته باشيد كه اگر تيپ شما رسمي است و كت و شلوار به تن مي‌كنيد، بايد حتما گوشواره‌تان بسيار ساده و كوچك باشد تا تضادي با لباس‌هايتان ايجاد نكند.

نكته جالب در مورد گوشواره اين است كه اول مختص مردها بوده و سپس به تدريج زن‌ها هم به استفاده از آن روي آورده‌اند. يعني قبل از اينكه يك زيور زنانه محسوب شود، وسيله‌اي براي نمايش قدرت، موقعيت اجتماعي و ثروت مردها مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌هاي دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور كه در بالا هم اشاره كرديم، براي شيك و باكلاس بودن بايد ساده باشيد.

بنابراين، زنجيرهاي نقره‌اي يا طلايي نازك و كوتاه را مي‌توانيد با تي‌شرت ست كنيد. يا آن را زير يقه پيراهن بگذاريد كه فقط بخشي از گردنبند ديده شود.

اما براي تيپ‌هاي غيررسمي مي‌توانيد از زيبايي ردنبندهاي سنگي و بلند بر روي لباس بهره بگيريد.

6.پلاك

مرداني كه از گردنبند استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به آن پلاك هم آويزان كنند. اصولا مردان به همراه زنجير خود پلاك هم دارند اما به دليل اين كه آن را در زير لباس خود مي‌اندازند، مشخص نمي‌شود. اكثر پلاك‌هايي كه مردان استفاده مي‌كنند، داراي نگين و سنگ‌هاي زينتي نيستند. پلاك‌ها مي‌توانند نشانه‌اي از اعتقادات مذهبي، علايق، سبك فكري و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت كنيد.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومين زيورآلات مردانه‌اي است كه بسياري از مردان صرفا به علت ازدواج كردن، از آن استفاده مي‌كنند و حلقه را جزئي از جواهرات حساب نمي‌كنند؛ اما كافي است نوع به كارگيري واژگان را كمي تغيير دهيم و به جاي كلمه «حلقه» از واژگاني مانند «انگشتر» يا «رينگ» استفاده كنيم.

با همين تغيير نام، ممكن است بسياري از مردان به سراغ اين زيورآلات نروند! با اين حال، انگشتر طلا يكي از بهترين زيورآلاتي است كه يك مرد مي‌تواند استفاده كند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استايلي كه قرار است داشته باشيد، انتخاب كنيد، زيرا تنوع رينگ‌ها بسيار گسترده است و دانستن كاربرد هر كدام از انواع آن‌ها مي‌تواند به خوش‌پوشي شما كمك كند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :