جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي با انواع مختلف انگشتر

انگشتر طلا از ديرباز ارزش و جايگاه خاصي در ميان مردم داشته است. در دوران باستان هم از انگشتر به عنوان مُهر يا نمايش قدرت استفاده مي‌شده. در حال حاضر نيز يكي از زيورآلاتي است كه بيشترين استفاده را دارد. اين نوع زيورآلات در اكثر كشورها به عنوان تعهد و ازدواج مورد استفاده قرار مي‌گيرد. انداختن انگشتر در انگشت‌هاي مختلف معني و مفهوم خاصي دارد. معمولا انگشتر با جواهرات يا سنگ‌هاي قيمتي مانند الماس، زمرد، ياقوت، عقيق و … تزئين مي‌شود. استفاده از انگشتر در آقايان نيز بسيار مرسوم است.

انگشتر طلا طرح رينگ (Band): يك حلقه ساده است كه همه بخش‌هاي آن يك اندازه و عرض و پهنا دارد. اين انگشتر را با نام رينگ هم در ايران مي‌شناسيم كه اغلب براي حلقه‌هاي ازدواج و نامزدي از آن استفاده مي‌كنند.

انگشتر طرح سوليتر (Solitaire): زماني كه يك الماس يا سنگ قيمتي با هر شكل و اندازه‌اي بر يك انگشتر طلا يا پلاتين قرار مي‌گيرد، آن را سوليتر مي‌گويند.

انگشتر خوشه‌اي (Cluster): اين انگشترها از چندين سنگ در شكل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌هاي مختلف تشكيل شده است. اين مدل حلقه را نمي‌توان خيلي راحت با هر لباسي ست كرد. انگشتر خوشه‌اي براي استفاده روزمره هم گزينه خوبي نيست و هدف اصلي از طراحي و ساخت آن استفاده در مناسبت‌هاي خاص است.

انگشتر Halo: انگشتر هاله‌اي تقريبا شبيه حلقه‌هاي خوشه‌اي هستند يعني از تعداد زيادي سنگ در سايزهاي مختلف تشكيل شده است. با اين تفاوت كه يك سنگ مركزي دارند كه بيشتر تمركز انگشتر روي آن گذاشته شده است.

انگشتر كوكتل (Cocktail): انگشتر كوكتل مناسب خانم‌هايي است كه سنگ‌هاي بزرگ را بسيار دوست دارند.

انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone): اين انگشتر داراي سنگ ماه تولد فردي است كه از آن استفاده مي‌كند. برخي از ماه‌هاي تولد فقط يك سنگ دارند و برخي ديگر چندين سنگ مختلف را شامل مي‌وند. شما با آگاهي از سنگ ماه تولد خود مي‌توانيد مناسب‌ترين انگشتر را براي خود خريداري كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا  

خريد اينترنتي انگشتر طلا

براي خريد اينترنتي طلا بايد مطمئن باشيد نمونه مناسب خود را خريداري مي‌كنيد. مثلا اول از همه بايد بودجه خود را مشخص كنيد. با اين كار بسياري از گزينه‌هايي كه بيشتر از سقف خريد شما هستند از دايره انتخاب‌ها حذف مي‌شوند. سپس بايد به اين فكر كنيد كه آيا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشيد يا براي مناسبت‌هاي خاص آن را خريداري مي‌كنيد. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را داريد، بايد دوام و استحكام طلا را در اولويت انتخاب‌هاي خود قرار دهيد. طلاهاي رنگي به اين خاطر كه آلياژ ديگر فلزات و طلا هستند، دوام بيشتر و عمر طولاني‌تري دارند و براي استفاده‌هاي روزمره گزينه‌هاي مناسب‌تري بشمار مي‌روند.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۴۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :