جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي دقيقا به چه معناست؟

همين چند سال گذشته حدود 30 درصد از افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دادند مايل بودند كه با دستگاه‌هاي ارتودنسي نامرئي به دندان‌هاي منظم دست يابند. اما به نظر مي‌رسد اين درصد در حال افزايش است و آخرين آمارها آن را 40 درصد نشان مي‌دهد. يعني 40 درصد كل افرادي كه قصد منظم كردن دندان هايشان را دارند با دستگاه هاي نامرئي درمان مي شوند.

در اين مقاله مي خواهيم بدانيم كه ارتودنسي نامرئي دقيقا به چه معناست، چه تفاوتي با ارتودنسي مرئي دارد و چرا گفته مي‌شود هزينه اين روش بيشتر از قيمت تمام شده درمان با دستگاه‌هاي مرئي و مرسوم است.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اگر بيمار يا مراجعي تحت ارتودنسي باشد اما هنگام لبخند زدن كسي متوجه اتصال دستگاه ها به دندان‌هايش نباشد (يا اين دستگاه‌ها به سختي ديده شود)، يعني آن شخص ارتودنسي نامرئي انجام داده. ارتودنسي با اين روش مزاياي زيادي دارد و اين روزها طرفداران بسيار زيادي پيدا كرده است.

روش‌هاي ارتودنسي كه با عنوان نامرئي شناخته مي‌شوند متنوع هستند و براي طيف وسيعي از بيماران مورد استفاده قرار مي‌گيرند. مهمترين دستگاه‌هاي نامرئي كه از آن‌ها با نام درمان نامرئي ياد مي‌شود عبارتند از:

ارتودنسي لينگوال (پيچيده‌ترين شيوه ارتودنسي كه به دليل دشوار بودن تنها متخصصاني آن را انجام مي‌دهند كه لقب بهترين متخصص ارتودنسي را يدك مي‌كشند)

ارتودنسي سراميكي كه در آن از براكت‌هاي بي رنگ و سراميكي دندان استفاده مي‌شود

ارتودنسي متحرك با پلاك‌هاي شفاف و بيرنگ كه در واقع قالب‌هاي پلاستيكي هستند و به آن‌ها الاينر شفاف گفته مي‌شود.

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

از آنجا كه تنوع دستگاه‌هاي نامرئي و كمتر قابل توجه، زياد است، بنابراين بازه يا محدوده هزينه ارتودنسي نامرئي نيز كمي گسترده‌تر است. به طور كلي هزينه درمان با اين شيوه ممكن است تا 35 ميليون تومان به ازاي هر دو فك افزايش يابد. 

البته در ميان دستگاه‌هاي نامرئي، پلاك‌هاي متحرك مشروط بر اينكه در ايران ساخته شده باشند حداقل هزينه ارتودنسي را دارند و اگر در خارج از كشور ساخته شده باشند بيشترين هزينه را در بر مي‌گيرند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۲:۴۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :