جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا دندانپزشكان عمومي هزينه ارتودنسي كمتري درخواست مي كنند؟

 اگر شما يا فرزندتان مشكل نامنظمي دنداني يا فكي داريد احتمالا شنيده ايد كه مي‌گويند كه "اول به دندانپزشك عمومي سر بزنيد، زيرا آن ها هزينه كمتري از يك متخصص ارتودنسي دندان مي‌گيرند".

ما در اين بخش مي خواهيم بدانيم كه چرا و به چه دليلي دندانپزشكان ممكن است درمان ارتودنسي انجام دهند و هزينه ارتودنسي كمتري نيز دريافت كنند. ما دست كم 3 دليل را مورد بررسي قرار داده ايم.

1. آن ها فقط مي توانند مشكلات جزئي ارتودنسي را برطرف كنند

دندانپزشكان هيچ دوره اي در خصوص ارتودنسي دندان پاس نكرده اند. آن ها هرآنچه كه درباره ارتودنسي مي‌دانند يا به صورت تجربي و محدود آموخته اند يا با خواندن كتاب ها و مقالات علمي دندانپزشك فراگرفته اند.

بنابراين هيچ كدام از آن ها به تمام مباحث رشته ارتودنسي وارد نيستند و از همه مهمتر تجربه درمان هاي پيچيده ارتودنسي را نيز ندارند. بنابراين آن ها در ساده ترين حالت تنها بيماراني را ويزيت مي كنند كه مشكلات پيش پا افتاده ارتودنسي دارند و روش هاي درمان آسان و بي دردسري نياز دارند. هزينه درمان مشكلات جزئي نيز بسيار پايين است.

اين درحالي است كه متخصصان ارتودنسي تمامي مشكلات ارتودنسي دندان را برطرف مي  كنند. و اگر شما مشكل پيچيده و بسيار شديد در خصوص نامنظمي دندان ها و فك داشته باشيد تنها مي‌بايست به يك ارتودنتيست اعتماد كنيد.

2. آن ها تنها ارتودنسي متحرك انجام مي دهند

در بخش قبل ذكر كرديم كه دندانپزشكان عمومي برخلاف يك متخصص ارتودنسي كه همه انواع مشكلات ارتودنسي را برطرف مي كنند، تنها قادرند مشكلات جزئي را درمان و مديريت كنند. و يكي از درمان هاي رايج و در عين حال ساده براي درمان مشكلات نامنظمي هاي جزئي دندان استفاده از ارتودنسي متحرك است.

در اين روش درمان، دندانپزشك تنها از دهان و دندان شما گرافي و عكس هاي 3 بعدي مي گيرد و آن ها را به لابراتوار ارسال مي كند. در لابراتوار نيز بر اساس داده هاي ارسالي تعدادي پلاك ارتودنسي نامرئي ساخته شده و توسط بيمار استفاده مي شود. اين ساده ترين روش درمان ارتودنسي است كه هزينه بسيار كمتري دارد. هزينه ارتودنسي دندان با اين روش ممكن است از 5 ميليون تومان به بالا باشد.

3. آن ها به دنبال جذب بيمار و مراجع بيشتر هستند!

دندانپزشكان عمومي مخصوصاً در شهرهاي كوچك و دورافتاده به دليل اينكه هيچ متخصصي وجود ندارد ممكن است اقدام به انجام درمان ارتودنسي كنند. اتفاقا به دليل نبود رقيب ممكن است هزينه ارتودنسي بيشتر و يا دست كم در حد بهترين متخصصان ارتودنسي شهرهاي بزرگ درخواست كنند.

اما آندسته از دندانپزشكاني كه در شهرهاي بزرگ مشغول به ارائه خدمات هستند ممكن است براي جذب بيمار و مراجع بيشتر با لابراتوارهاي داخلي طرف قرارداد شوند و هزينه هاي كمتري از بيماران بگيرند. لازم به ذكر است كه درمان هاي اينچنيني غير اصولي هستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۹:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :