جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز در مورد انگشتر نشون – انگشتر نشان چيست؟

انگشتر نشون چيست؟

در ايران رسم‌هاي گوناگوني براي مراسم ازدواج وجود دارد كه همچنان هم پابرجاست. يكي از رسوم عقد و ازدواج در ميان خانواده‌ها، خريد انگشتر طلا  نشون يا همان انگشتر نشان است. انگشتر نشون انگشتري از جنس طلا است كه خانواده داماد در روز بله‌برون براي عروس خانم هديه مي‌برند. علت نامگذاري اين انگشتر به اين خاطر است كه خانواده داماد، دختر خانم را به عنوان عروس آينده خود معرفي كرده و تا زمان عقد رسمي، اين انگشتر را به عنوان نشاني براي عروسشان تهيه مي‌كنند.

خصوصيات انگشتر نشون بله برون

از آنجايي كه حلقه نشان اولين هديه و خريد براي مراسم‌هاي عروسي است، بهتر است وقت زيادي براي انتخاب آن بگذاريد. هر چه در انتخاب انگشتر نشون نامزدي بيشتر دقت كنيد، خريد بهتري هم خواهيد داشت.

خوب است براي خريد يك انگشتر نشون شيك نوع ظريف آن را انتخاب كنيد. بهترين انگشتر به عنوان هديه بله برون، انگشتر نشون تك نگين است. براي آنكه انگشتر نشون طلا شبيه به حلقه عروسي‌تان نشود، بهتر است رينگ‌هاي ساده يا حلقه‌هاي پرنگين را فراموش كنيد.

نگين‌هاي انگشتر نشان نامزدي را مي‌توانيد از بين نگين‌هاي الماس، برليان يا سنگ هاي قيمتي مانند فيروزه و عقيق انتخاب كنيد. بنابراين انتخاب‌هايتان را به سنگ‌هاي بدون رنگ و شيشه‌اي محدود نكنيد.

امروزه انگشترهاي طرح فلاور هم طرفداران زيادي دارد كه با نگين‌هاي زيبا و ظريفي به شكل گل تزيين شده‌اند. اين نوع انگشترها طرح‌هاي جوان‌پسندتر و دخترانه‌تري دارند كه براي مراسم بله برون بسيار مناسب هستند.

انگشتر نشون بايد با فيزيك عروس خانم و رنگ پوست او هم‌خواني داشته باشد تا به خوبي جلوه خودش را نشان دهد. بنابراين هنگام خريد اين نكات را در نظر بگيريد يا در صورت امكان، عروس خانم را براي خريد انگشتر همراه خود ببريد.

بيشتر بخوانيد :

فرق انگشتر نشون نامزدي با حلقه نامزدي و ازدواج چيست؟

حلقه ازدواج انگشتري است كه هنگام خريدهاي عروسي و به نشانه جاودانگي عشق و پيوند ميان زوج‌ها خريداري مي‌شود. حلقه ازدواج را هر دو خانواده براي طرف مقابلشان خريداري مي‌كنند. يعني خانواده عروس، حلقه ازدواج داماد را به او هديه مي‌دهند و خانواده داماد، حلقه ازدواج عروس خانم را براي او تهيه مي‌كنند. حلقه نامزدي يا ازدواج را هم مي‌توان به صورت تكي و هم به صورت ست تهيه كرد. اگر مي‌خواهيد هر دو حلقه با يكديگر ست باشند، انتخاب‌هايتان كمي محدود مي‌شوند. زيرا بايد حلقه خود را از ميان مدل‌هاي موجودي كه زنانه_مردانه است انتخاب كنيد.

بسياري از افراد رينگ ساده و بدون نگين را براي حلقه ازدواج ترجيح مي‌دهند كه البته به سليقه آن‌ها باز مي‌گردد. حلقه نامزدي در روز عقد هديه داده مي‌شود و عروس و داماد به نشانه پيوند ميان خود آن را رد و بدل مي‌كنند.

اما همانطور كه گفتيم، حلقه نشان براي روز بله برون، يعني روزي كه هر دو خانواده همراه با بزرگترهاي فاميل دور هم جمع مي‌شوند، تهيه مي‌شود. اين انگشتر اولين هديه خانواده داماد به عروس خانم است. در روز بله برون پس از صحبت درباره ميزان مهريه و توافق سر زمان برگزاري مراسم‌هاي عقد و عروسي، داماد انگشتر نشون را به دختر خانم هديه مي‌دهد.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۴:۱۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :